title
کد خبر: 220862
00
اختصاصی| اقدامات هلال احمر در سیل تهران/ چند نفر در سیل تهران جان باختند؟

معاون عملیات هلال احمر با اشاره به جزئیات خدمات امداد و نجات سیل و آبگرفتگی‌های استان تهران اظهار کرد: 15 نفر در حوادث اخیر به مراکز درمانی منتقل شدند. به 3849 نفر امدادرسانی شد و 700 نفر نیز به اماکن امن منتقل شدند. متاسفانه 43 نفر جان خود را از دست دادند.

مهدی ولی پور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز در تشریح خدمات امداد و نجات در استان تهران گفت: شش شهرستان استان تهران دچار حادثه سیل و آبگرفتگی شدند. این شهرستان‌ها عبارتند از پردیس، تهران، دماوند، پاکدشت، فیروزکوه و شمیرانات که شامل 25 منطقه عملیاتی می‌شوند.

وی با اشاره به این که 15 نفر در حوادث اخیر به مراکز درمانی منتقل شدند افزود: به 3849 نفر امدادرسانی شد و 700 نفر نیز به اماکن امن منتقل شدند. متاسفانه 43 نفر جان خود را از دست دادند که به تفکیک 14 نفر از زرین دشت فیروزکوه، دو نفر از ماملو پردیس، یک نفر روستای وسکاره دماوند بودند و 3 فوتی هم متعلق به روستای زایگان رودبار قصران شمیرانات بودند. ضمن این که دو نفر هم در این حوادث مفقود شدند. دو نفر مصدوم بدحال هم از طریق امداد هوایی منتقل و به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

ولی پور با اعلام این که 10 تیم آنست(سگ های جستجو و نجات) به منطقه برای جستجوی مفقودین اعزام شدند، گفت: برای برپایی دو اردوگاه اسکان اضطراری برنامه‌ریزی شد. 7 تیم پشتیبانی عملیات از استان البرز، تیم عملیاتی از قزوین و  4 تیم آنست از استان های اصفهان، سمنان، زنجان، همدان به محل حادثه اعزام شدند.

معاون عملیات هلال احمر در پایان با اشاره به توزیع اقلام امدادی در بین آسیب دیدگان گفت: محموله امدادی شامل چادر، پتو، موکت و بسته های غذایی به دلیل انسداد دسترسی راه های زمینی  از طریق قطار به زرین دشت در فیروزکوه ارسال شد. ضمن این که یک اردوگاه اسکان اضطراری نیز در روستای آتشان برپا شد.

اقلام زیستی و غذایی توزیع شده

 

چادر

دستگاه

پتو

تخته

موکت

تخته

نایلون

کیلوگرم

بسته غذایی

بسته

98

2414

84

-

1909


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز