title
کد خبر: 220798
00
«فیبر محلول» و منابع عالی برای آن

فیبر محلول ماده‌ای ضروری برای سلامت روده و سلامت کلی بدن است، افراد بسیاری به میزان کافی آن را مصرف نمی‌کنند. مقدار مصرف توصیه شده روزانه فیبر غذایی برای مردان و زنان به ترتیب برابر با 25 و 38 گرم است. فیبر غذایی نه تنها به تقویت احساس سیری کمک می‌کند و احتمال یبوست را کاهش می‌دهد، بلکه ممکن است به کاهش سطوح کلسترول و قند خون نیز کمک کند.

به گزارش بهداشت نیوز، لوبیاسیاه منبع فوق‌العاده‌ای برای فیبر غذایی نیز است. یک پیمانه (172 گرم) لوبیاسیاه حاوی 15 گرم فیبر غذایی است که می‌تواند 40 تا 60 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای این ماده برای بزرگسالان را تامین کند. لوبیاسیاه حاوی فیبر محلول پکتین است که در تماس با آب یک حالت آدامس مانند به خود می‌گیرد.


سیب سرشار از ویتامین‌ها و موادمعدنی مختلف است. پکتین «سیب» فواید سلامت مختلفی، از جمله کاهش خطر بیماری قلبی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش را ارائه می‌کند.

گلابی منبع خوبی برای ویتامین C، پتاسیم، و آنتی‌اکسیدان است. گلابی منبعی عالی برای فیبر است به‌واسطه محتوای فروکتوز و سوربیتول زیاد، گلابی می‌تواند گاهی اوقات یک اثر ملین داشته باشد.

بروکلی سرشار از ویتامین K است که به لخته‌شدن خون کمک می‌کند و همچنین منبع خوبی برای فولات، پتاسیم و ویتامین C است. بروکلی منبع خوبی برای فیبر غذایی است و 100 گرم از آن حاوی 2.6 گرم فیبر است که بیش از نیمی‌از آن از نوع محلول است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز