title
کد خبر: 220781
00
این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از قرمز شدن این شهرستان در آخرین رنگ‌بندی کرونا خبر داد و افزود: روند صعودی موارد ابتلا بسیار نگران کننده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر حسین ابراهیمی‌پور ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: با توجه به تغییر رنگ‌بندی این شهرستان از نارنجی به قرمز، از همشهریان عزیز تقاضا می‌شود تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به مدیریت بیماری و کاهش آمار مبتلایان کمک کنند.

دکتر ابراهیمی‌پور با اشاره به این‌که در حال حاضر در موج هفتم کرونا در کشور قرار داریم گفت: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا و همزمانی آن با ایام عزاداری ماه محرم، توصیه می‌شود هنگام حضور در مکان‌های شلوغ و پرازدحام حتما از دو ماسک استفاده نمایند.

دکتر ابراهیمی‌پور تصریح کرد: طولانی شدن حضور این بیماری در جامعه، باعث کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شده است و از طرف دیگر توان نیروهای بهداشت و درمان کشور برای مقابله با حجم بالای مبتلایان، محدود است که این مهم مشارکت آحاد جامعه در مقابله با بیماری را می‌طلبد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: تنها راه کنترل بحران موجود، قطع زنجیرۀ انتقال این بیماری است که این امر از طریق کاهش حضور در اجتماع، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی (استفاده از ماسک و رعایت فاصلۀ اجتماعی) و تکمیل واکسیناسیون (تزریق نوبت یادآور) محقق می‌شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز