title
کد خبر: 220275
00
شیر مادر بی نظیرترین ماده غذایی برای نوزاد است

یک فوق تخصص نوزادان گفت: شیر مادر برای نوزاد هم غذا و هم یک داروی خدادادی است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر اصغر لطفی بیان کرد: شیر مادر به طور طبیعی یکسری پادتن هایی دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی می شود که این نوع ایمنی زایی در هیچ شیر مصنوعی یافت نمی شود.

وی افزود: قطره قطره شیر مادر به عنوان داروی ارزشمند کم نظیری است که بدون هزینه خاصی در دسترس است و ذره ذره به نوزاد منتقل می شود.

وی تاکید کرد: اگر میزان حجم شیر مادر مناسب باشد برای حداقل 4 تا 6 ماه اول تولد مناسب است و به هیچ ماده غذایی دیگری احتیاج نیست، اما این در صورت کافی بودن میزان و حجم شیر مادر است و در غیر این صورت باید با پزشک معالج مشورت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: ثابت شده است که نوزادانی که شیر مادر را تغذیه کرده و دریافت نموده اند نسبت به برخی بیماری های نظیر بیماری های عفونی و یا حتی دیابت ایمن تر هستند و در صورت ابتلاء به این بیماری ها مدت کوتاه تری نسبت به بقیه(کسانیکه از شیر مادر تغذیه نکرده اند) درمان می شوند.

وی افزود: همچنین پاسخگویی به واکسن های بدو تولد (سل، دیفتری و فلج اطفال) در این افراد بهتر است.

دکتر لطفی در پایان گفت: همچنین دیده شده کسانیکه از شیر های مصنوعی استفاده می کنند، دچار چاغی بیشتری می شود و در طولانی مدت ریسک دیابت در آنها بیشتر می شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز