title
کد خبر: 219491
00
این قسمت کامپیوترها از توالت هم کثیف تر است

یک مطالعه جدید به نتایج تکان دهنده ای درباره حجم انتشار میکروب ها در صفحه کلیدهای رایانه ها دست یافته است که افرادی ساعت های طولانی در طول روز با آنها کار می کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج این تحقیق همچنین نشان داده است که میکروب ها در کیبوردها سه برابر بیشتر از میکروب هایی است که در صندلی توالت ها یافت می شود.

در این تحقیق که جزئیات آن توسط روزنامه دیلی میل انگلیس منتشر شده، آمده است: به طور متوسط یک صفحه کلید کامپیوتر همان میکروب های سطل زباله را در خود دارد در حالی که موس کامپیوتر از پادری هم کثیف تر است.

نتایج این تحقیق، نگرانی های زیادی را مطرح می کند علی الخصوص اینکه کارمندان روزانه تا ساعت های طولانی را پشت میز خود سپری می کنند و روی آنها می خورند و می آشامند.

در این تحقیق، از 10 عنصر در دفاتر اماکن مختلف در انگلیس از جمله کیبوردها و موس ها نمونه برداری شد و با وسایلی در منزل نظیر صندلی های توالت که منبع پخش میکروب هاست، مقایسه شد.

نتایج همچنین نشان داد که میانگین تعداد میکروب ها روی میز ادارای،21 هزار میکروب در هر اینچ مربع بود در حالی که این تعداد در صفحه کلید به 3295 میکروب در هر اینچ مربع می رسید.

براساس نتایج این تحقیق همچنین، موس کامپیوتر حاوی 1676  میکروب بود و تلفن دفتر اداری نیز بیش از 25 هزار میکروب داشت.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز