title
کد خبر: 219454
00
اختصاصی| درباره ورزش پله‌نوردی بیشتر بدانیم

تمرین بادستگاه پله‌نوردی بخشی از مجموعه‌تمرینات قلبی عروقی است که در آن اندام‌های تحتانی، به‌ویژه پاها و باسن، تقویت می‌شوند. موقعیت صحیح برای این تمرین این است که سرتان رو به جلو باشد و ستون فقرات را صاف نگه دارید و شانه‌هایتان را عقب نگه دارید و پاهای خود را  جلو یا عقب و بالا و پایین بیاورید‌.

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، نام این دستگاه بدنسازی به حرکتی که شما اجرا می کنید اشاره دارد. بالا رفتن از یک قله یا بالا رفتن از پله ها را شبیه سازی می کند. این دستگاه شامل پدال ها یا پله ها، دستگیره ها و در برخی موارد، یک پنل دیجیتال برای کنترل شدت است.
آمادگی شما برای تکمیل و توسعه این فعالیت در برنامه آموزشی حیاتی است. به همین دلیل است که نتایج به مدت زمانی که روی دستگاه تمرین می کنید بستگی دارد.

با ریتم و استقامت خوب می توانید به اهداف مثبت خود برسید.

تمرین با دستگاه پله‌نوردی راهی عالی برای تقویت گروه‌های ماهیچه‌ای مختلف بدن، به خصوص آنهایی که در شکم، باسن، و جلو و پشت ران قرار دارند هست. علاوه بر این، سیستم قلبی عروقی خود را نیز  تمرین می دهید.

 استقامت قلبی شما را افزایش می دهد

با استفاده منظم از پله‌نورد، استقامت قلبی عروقی خود را افزایش می‌دهید  یعنی کارایی قلب و عروق خونی خود را افزایش می دهید و
زمان کمتری طول می کشد تا خون به عضلات شما برسد. با صرف زمان بیشتر روال ضربان قلب و تهویه ریه شما کارآمدتر می‌شوند همچنین، استقامت کلی بدن خود را نیز افزایش می دهید.

 آنها یک شکل عالی برای تفریح هستند

صرف نظر از نوع دستگاه پله‌نوردی که روی آن تمرین می‌کنید، گزینه‌های مختلفی برای گذراندن اوقاتی خوب در حین انجام آن دارید.  می‌توانید آن را هنگام گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان یا تماشای یک برنامه تلویزیونی انجام دهید.

با یک توالی گام ساده، می توانید بین فعالیت و تمرکز بر حواس  موردعلاقه خود متمرکز بمانید موسیقی انتخاب خوبی در این موارد به نظر می‌رسد.

 عملکرد عضلات شما را بهبود می بخشد

عضلات پاو استقامت شما را افزایش می دهد، زیرا عملکرد این تمرین به آنها بستگی دارد. اگر با ۱۰ دقیقه دویدن روی پله‌نورد شروع کنید، متوجه خواهید شد که چگونه پاهایتان ظرفیت مقاومت طولانی‌تری را با گذشت روزها خواهند داشت.

 امکان خودآموز بودن را فراهم می کنند

اکثریت قریب به اتفاق  کنترل‌های شروع، سرعت و مکث در سطح شست شما هستند. به همین دلیل است که نباید در هیچ زمانی در طول توسعه روتین متوقف شوید فقط زمانی که استراحت را ضروری می دانید.
با این حال، مهم ترین چیز  جدا از کنترل هایی که دستگاه دارد این است که بدانید می توانید آموزش های خود را راهنمایی کنید. همیشه این کار را با تایید یک متخصص انجام دهید و در عین حال درک کنید که می توانید لغزش ها را برای بدن خود تنظیم کنید و سپس بهبود پیدا کنید.

 آنها برای همه مناسب هستند (به استثنای چند مورد)

همانطور که می‌توانید طرحی با شدت بالا و متوسط اجرا کنید، پله‌نوردان طوری طراحی شده‌اند که افراد در هر سطح و سنی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند حتی اگر مبتدی یا یک حرفه ای باشید، می توانید از آنها به طور موثر در تمام تمرینات خود استفاده کنید.
اگر از مشکلات زانو، آسیب‌های کمر، یا ناراحتی در ناحیه کمر رنج می‌برید، بهتر است از استفاده از آنها خودداری کنید، زیرا می‌توانند وضعیت شما را تشدید کنند. در هر صورت برای تایید تمرینات خود با پزشک مشورت کنید.

 تاثیر فیزیکی و مفصلی کم دارند

بالا رفتن از پله ها ممکن است بخشی از روز مرگی زندگی شما باشد یا حداقل یک فعالیت گاه به گاه هنگام بازدید از مکان های مختلف باشد. به همین دلیل است که استفاده از پله‌نورد یک فعالیت طبیعی است و برای انجام تمرینات فشرده در نظر گرفته شده بدون ترس از اثرات منفی روی مفاصل در زمان استفاده، اگرچه منع مصرفی برای آسیب‌های قبلی زانو وجود دارد، اما بعید است که در زمان استفاده به زانوهای سالم آسیب بزنید. پس با خیال راحت این فعالیت را انجام دهید.

نکات تمرینی پله نوردان

بهتر است قبل از سوار شدن به دستگاه یک مرحله گرم کردن را اضافه کنید. می‌توانید دویدن آرام را امتحان کنید. همچنین می توانید بازوهای خود را در ناحیه کمر قرار دهید و به آرامی تنه خود را از این طرف به سمت دیگر بچرخانید.
پس از انجام چندین بار تکرار، تنه خود را به سمت جلو خم کنید و پاهای خود را در کنار هم قرار دهید. سعی کنید به انگشتان پای خود برسید.
پاها، ساق پا و مچ پاها را از قبل ورزش دهید تا بیشترین استفاده را از زمان خود در پله‌نوردی ببرید. بایستید و در حالی که بدنتان صاف است، پاها را کنار هم قرار داده و بازوها را دراز کنید سپس خم شوید و به حالت اولیه برگردید. این کار را حدود ۵ بار تکرار کنید.
سپس بایستید اکنون پاهای خود را به هم نزدیک کرده و گردن خود را دراز کنید و سعی کنید روی انگشتان پا بایستید و قبل از اینکه به پایین برگردید، چند ثانیه خود را نگه دارید. در نهایت، برای گرم کردن مچ پا، می‌توانید روی یک صندلی بنشینید و پاهای خود را از آنجا دراز کنید. پای خود را در زاویه قائم با ساق پای خود نگه دارید و با مچ پا شروع به چرخش های ۳۶۰ درجه کنید.

توصیه هایی برای افزایش مقاومت در تمرین با پله نوردان:

اگر مبتدی هستید، بهتر است با جلسات آموزشی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای شروع کنید. می توانید به تدریج برنامه خود را ۵ دقیقه افزایش دهید تا زمانی که به حداکثر ۴۰ دقیقه اختصاص داده شده به این برنامه برسید.
 می‌توانید این تمرین را با تمرین‌های سخت‌تر، مانند کراس فیت نیز ترکیب کنید.  این کار را بر اساس اهداف تعریف شده خود انجام دهید.
به طور خلاصه، استقامت بزرگترین متحد شماست به دلیل این که شما را به پیشرفت در هر رشته ای سوق می دهد.
نکته کلیدی این است تا آنجا که ممکن است ورزش کنید و حرکاتی را که بهترین کار را برای شما انجام می دهندپیدا کنید. زمانی که به تمرین اختصاص می‌دهید، نتایج مثبتی را که می‌توانید در آینده نزدیک ببینید، تعیین می‌کند.

گلنوش محبعلی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز