title
کد خبر: 218849
00
 عمل قلب باز 3 حاجی ایرانی در عربستان / فوت 3 حاجی ایرانی در ایام حج

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از انجام سه مورد عمل قلب باز حجاج ایرانی در کشور عربستان خبر داد و افزود: وضعیت سلامت حجاج مناسب است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سیدعلی مرعشی با اشاره به اینکه سلامت حجاج ایرانی در عربستان در وضعیت مطلوبی قرار دارد، افزود: وضعیت مراجعات سرپایی نسبت به دوره‌های قبل تغییر محسوسی نداشته، اما با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و به علت این که میانگین سن حجاج نسبت به دوره‌های قبل کمتر بوده، میزان بستری‌ حجاج ایرانی در ایام حج امسال نسبت به سال های گذشته کاهش پیدا کرده است.

مرعشی گفت: تاکنون حدود ۴۰۰ مورد زائر بستری در بیمارستان‌های سعودی و بیمارستان هلال‌احمر در مکه داشته‌ایم اما خوشبختانه وضعیت سلامت حجاج نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است و در حال حاضر بیماری که نگران وضعیت انتقال او به ایران باشیم، نداریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر همچنین از انجام سه مورد عمل جراحی قلب باز حجاج ایرانی خبر داد و گفت: وضعیت عمومی بیماران مناسب است و یکی از این بیماران از بیمارستان ترخیص شده و به کاروان خود بازگشته است. البته متاسفانه سه نفر از حجاج نیز در ایام حج فوت کرده‌اند.

مرعشی با اشاره به مشاهده مواردی از ابتلا به کرونا در میان حجاج  و همچنین اشاره به موارد بیماری در کشور، گفت: وضعیت حجاج ایرانی بهتر و میزان ابتلا به کرونا در میان زائران کمتر است.
منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز