title
کد خبر: 218626
00
خواص معجزه‌آسای برگ زیتون که نمی‌دانید

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، برگ زیتون و عصاره آن می‌تواند خواص مختلفی برای سلامتی بدن داشته باشد.

 به گزارش بهداشت نیوز، بسیاری معتقدند که برگ زیتون دمنوش بسیار خوش طعمی دارد. طرز تهیه دمنوش برگ زیتون نیز بسیار آسان است.

برگ‌های زیتون حاوی برخی مواد و ترکیبات مفید برای سلامتی هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم خواص برگ زیتون را برای شما معرفی کنیم. و هریک را بررسی کنیم.. پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 افزایش وزن

بر اساس تحقیقات انجام شده، برگ زیتون حاوی ماده‌ای به نام اولوروپئین است. این ماده می‌تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند. و باعث افزایش وزن شود. البته ممکن است برخی از افراد لاغر این عامل را یکی از مضرات برگ زیتون قلمداد کنند!

مطالعات انجام شده این مورد را اثبات می‌کنند که برگ زیتون باعث افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی آن می‌شود. به همین دلیل افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، می‌توانند روی خواص برگ زیتون حساب کنند.

بهبود سطح کلسترول خون

نتایج برخی مطالعات صورت گرفته حاکی از آن است که برگ زیتون برای بهبود سطح کلسترول خون مفید خواهد بود. در حقیقت این مطالعات نشان می‌دهند که خواص برگ زیتون برای کاهش سطح کلسترول بد و افزایش سطح کلسترول خوب خون بسیار مفید هستند.

بهبود سطح فشار خون

مصرف برگ زیتون برای فشار خون نیز مفید خواهد بود. افرادی که فشار خون بالا دارند، در صورت نداشتن منع برای مصرف برگ زیتون و مشورت با پزشک متخصص، می‌توانند از این برگ زیتون برای کاهش و متعادل کردن سطح فشارخون خود کمک کنند.

در حقیقت این خواص برگ زیتون برای فشار خون مرحله یک به شمار می‌رود. البته باید توجه داشته باشید که بیماری فشارخون در عین حال که بسیار راحت قابل کنترل است، نباید نادیده گرفته شود. و هیچگاه نباید مصرف قرص‌های تجویز شده توسط پزشک را به دلیل خوردن برگ زیتون یا مواد خوراکی دیگر که توانایی کاهش فشار خون را دارند، قطع کنید.

    به دلیل کمک به کنترل سطح فشارخون، برگ زیتون برای سلامت قلب نیز مفید خواهد بود. و به جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و سکته‌های قلبی کمک می‌کند.

دیابت نوع ۲ 

محققان بر اساس تحقیقات صورت گرفته، معتقدند که برگ زیتون برای جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت نوع دو مفید و موثر خواهد بود. عصاره برگ درخت زیتون می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

در حقیقت برگ زیتون به دلیل اینکه به بهبود سطح حساسیت به انسولین و بهبود عملکرد لوزالمعده کمک می‌کند، برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ و همچنین کمک به بیماران دیابتی بسیار موثر است.

درمان تبخال

برای درمان تبخال، می‌توانید از عصاره برگ زیتون کمک بگیرید. ۱ الی ۳ از برگ زیتون را روی پنبه بچکانید. و آن را روی زخم قرار دهید. مطالعاتی نشان می‌دهند که این کار می‌تواند به درمان تبخال کمک کند.

بهبود سلامت مغز و جلوگیری از بروز بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون

تحقیقات نشان می‌دهند که اثرات آنتی اکسیدانی برگ زیتون به جلوگیری از بروز آلزایمر و بیماری پارکینسون کمک می‌کند. و باعث بهبود سطح سلام مغز می‌شود.
اثرات آنتی اکسیدانی و کاهش خطر ابتلا به سرطان

در یک مطالعه معتبر، اثبات شد که عصاره برگ زیتون می‌تواند از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کند. و به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان‌های مختلف، خطر ابتلا به سرطان را کاهش خواهد داد. در حقیقت برگ زیتون دارای خاصیت ضد سرطانی است.

مقدار توصیه شده مصرف عصاره برگ زیتون 

در واقع هیچ راهنمای رسمی و دوز توصیه شده برای مصرف برگ زیتون وجود ندارد. و مصرف برگ زیتون باید زیر نظر پزشک و متخصص تغذیه و با تجویز آن‌ها صورت بگیرد. برخی محصولات مانند قرص‌ها و داروهای حاوی عصاره برگ زیتون نیز موجود هستند. این محصولات را نیز باید با توجه به دستورالعمل درج شده روی آن‌ها و با مشورت پزشک متخصص، مصرف کنید.

در یک تحقیق صورت گرفته که از مطالعات انسانی به شمار می‌روند، مقدار ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ میلی گرم از عصاره برگ زیتون را در طول روز به متقاضیان تجویز کردند. و خواص بیشماری برای سلامتی بخش‌های مختلف بدن آن‌ها مشاهده گردید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز