title
کد خبر: 218187
00
مسائل بهداشتی زائران اربعین مورد توجه ویژه قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی با اشاره به میزبانی قم از زائران اربعین حسینی، بر لزوم توجه ویژه به سلامت و بهداشت زائران و میهمانان تاکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، احمد حاجی‌زاده در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که با حضور مسئولان استانی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی در سالن جلسه‌های استانداری قم برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و اربعین اظهار داشت: طی سال‌های گذشته شاهد حضور زائران از کشورهای مختلف در استان بودیم که امسال نیز در مصلی قدس و بخشی اعظمی در مسجد  جمکران پذیرای این زائران خواهیم بود.

وی اهمیت سلامت و بهداشت زائران را مورد توجه قرار داد و از آن به موضوعی مهم اشاره کرد و گفت: توجه به دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی به‌ویژه رعایت بهداشت عمومی، فردی و استفاده از ماسک، بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی باید مدنظر باشد.

معاون استاندار قم با اشاره به اهمیت اقناع‌سازی افکار عمومی گفت: باید در این حوزه از ظرفیت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم استفاده شود.

  در این جلسه دستورالعمل‌های گذشته بررسی و با توجه به فصل گرما و بیماری‌های قابل‌ انتقال از طریق آب و غذا و ضرورت رعایت اصول بهداشتی توسط افراد، مباحث مربوط به وبا و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مطرح شد.

 همچنین یکی از موضوع‌های مطرح‌ شده در این جلسه، توجه به سلامت جوانان و نوجوانان و مداخله مناسب و هر چه سریع‌تر با قلیان سراها و سیگار فروشی‌های غیرمجاز بود.

موضوع کنترل جونده‌کش‌ها از دیگر موضوع‌هایی بود که مقرر شد علاوه بر آموزش، اقدام‌های مقابله‌ای نیز همچنان انجام شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز