title
کد خبر: 217847
00
یک رژیم غذایی باید تا چه زمانی ادامه داشته باشد؟ پاسخ دکتر محمدرضا وفا

متخصص تغذیه درباره چرایی زمان رژیم غذایی می گوید: رژیم یعنی تغییر در شیوه زندگی و تغییر در انتخاب و تغییر در رفتار و اگر کسی بتواند در حالت ایده آل و نرمال به این تغییرات در شیوه زندگی و عادات خود برسد و فعالیت های خود را عوض کند و این تغییرات را در زندگی خود همیشگی کند مسلما سلامت او پایدار تر خواهد بود و عواقب وضعیت قبلی در بدن او کمتر خواهد شد.

به گزارش بهداشت نیوز ،دکتر محمدرضا وفا در پاسخ به این سوال که افرادی مرتبا انواع رژیم های تغذیه ای را امتحان می کنند. این وضعیت تا کجا باید ادامه داشته باشد؟ آیا رسیدن به وزن مطلوب کافی است یا باید مرتبا رژیم غذایی داشته باشند؟ اظهار داشت: مساله رژیم درمانی در بیماری های مختلف متفاوت است مثلا رژیم درمانی در بیماری کلیوی باید به این صورت باشد که آب و املاح و الکترولیت در رژیم او مرتبا کنترل شود و باید تا پایان عمر در موازنه ای برای درمان الکترولیت ها و آب و املاح باشد و برنامه غذایی او تنظیم شود اما در کنترل وزن در بیشتر مواقع هدف این است که خطرات متابولیک فرد رفع شود مثلا تمامی پژوهش ها اثبات کرده اند که در مورد کسی که دچار کبد چرب است کاهش 7 تا 8 درصد از وزن می تواند خطرات متابولیکی را مرتفع کند اما ایده آل این است که فرد به وزن اصلی و مناسب و نرمال برسد یا در بیماری دیابت نوع دو که چاق هستند وضعیت به همین شکل است. آنها هم باید 7 تا 8 درصد از وزن خود را کم کنند تا کنترل قند خون به شکل بهتری انجام شود اما همواره ایده آل این است که آنها به وزن نرمال خود برسند اما نتیجه گیری ما این است که رژیم یعنی تغییر در شیوه زندگی و تغییر در انتخاب و تغییر در رفتار و اگر کسی بتواند در حالت ایده آل و نرمال به این تغییرات در شیوه زندگی و عادات خود برسد و فعالیت های خود را عوض کند و این تغییرات را در زندگی خود همیشگی کند مسلما سلامت او پایدار تر خواهد بود و عواقب وضعیت قبلی در بدن او کمتر خواهد شد.

کسانی که می خواهند وزن کم کنند باید خود را به وزن نرمال برسانند

وی در خصوص اینکه در مورد کسانی که می خواهند وزن کم کنند آیا آنها باید دائما در حال رژیم گرفتن باشند اظهار داشت: کسانی که می خواهند وزن کم کنند باید خود را به وزن نرمال برسانند ولی یک سری اصول در انتخاب و مصرف خوراک وجود دارد که باید رعایت شود. مثلا وقتی کسی روزی غذایی پر کالری خورد باید در طول هفته به تعادل برسد و مراقب باشد که باز غذایی پر کالری نخورد. این تنظیمی منطقی در انتخاب مواد غذایی مصرفی است اگر به این درک و استنباط برسند وضعیت می تواند پایا باشد اما اگر بعد از اتمام رژیم باز به همان کارهایی که قبلا انجام می دادند رجوع کنند مسلم است که وزن باز بر می گردد. چون واضح است که معجزه ای رخ نمی دهد حتی اگر کسانی که عمل جراحی انجام می دهند و وزن خود را کاهش می دهند اگر دوباره همان شیوه زندگی را در پیش بگیرند باز وزن آن ها بر می گردد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز