title
کد خبر: 217277
00
اختصاصی| کمبود  ۱۰۰ قلم دارو/ پوشش بیمه‌ای سازمان‌های بیمه‌گر افزایش یابد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس خواستار افزایش پوشش بیمه‌ای بیشتر سازمان‌های بیمه‌گر شد و گفت: در شرایطی که دولت و مجلس به دنبال حذف ارز ترجیحی هستند باید حمایت از بیماران و خانواده‌های آنان را ملموس‌تر کنیم. 

به گزارش بهداشت نیوز، محسن فتحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز اظهار داشت: حذف ارز ترجیحی منجر به افزایش هزینه‌ها شده و به همین دلیل فشار بر تولید کنندگان دارو بیشتر شده است اما با وجود اینکه ارز ترجیحی کالاهاس اساسی هم حذف شده است ولی باید به سمت افزایش حمایت از بیماران و خانواده‌های آنان حرکت کنیم. 

وی افزود: سازمان‌های بیمه گر پای کار نمی آیند باید این سازمان ها افزایش قیمت دارو را تحت پوشش خودشان قرار دهند که به جیب مردم فشار نیاید.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به کمبود دارو در بازار به دلیل افزایش قیمت‌ها تصریح کرد: خیلی از اقلامی که الان در بازار کمبود داریم به این علت است که تولیدشان به صرفه نیست. 
فتحی با بیان اینکه باید به سازمان های بیمه گر فشار بیاوریم که پوشش بیمه ای را بیشتر کنند گفت: هم اکنون نزدیک ۱۰۰قلم دارو تولید داخل کم داریم و قطعا با این کمبود دارو سلامت جامعه تهدید می شود. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: اگر هر چه سریعتر چاره ای نیندیشیم تابستان سختی را برای تهیه دارو خواهیم داشت باید اصلاح قیمت گذاری انجام شود و این اصلاح به مردم فشار نیاورد و سازمان های بیمه گر مکلف به حمایت بیشتر شوند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز