title
کد خبر: 215968
00
رعایت اصول بهداشتی از مهمترین علل کاهش فوتی‌های کرونا است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین نباید فقط به درمان توجه کنند بلکه باید بهداشت هم آموزش داده شود و رعایت نکات بهداشتی یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش آمار ابتلا و فوتی هاست.

به گزارش بهداشت نیوز ،عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش وزارت بهداشت، دولت و همچنین شخص رئیس جمهور برای واکسیناسیون عمومی و به صفر رساندن آمار فوتی‌های کرونا ستودنی و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه جای تقدیر و تشکر دارد که مسئولین در ۲ سال و سه ماه گذشته تلاش‌های گسترده‌ای را انجام دادند تا بحران فراگیر این ویروس منحوس مهار شود، افزود: وضعیت ایران در شرایط شیوع کرونا هم به دلیل تحریم و هم به دلیل نداشتن امکانات لازم برای مقابله با این بیماری، بغرنج بود اما خوشبختانه با تلاش همه جانبه مسئولین برای واکسیناسیون عمومی، امروز شاهد کاهش آمار فوتی کرونا و حتی تجربه یک روز بدون فوتی کرونا در کشور بودیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید این روند ادامه پیدا کرده و روزهای بدون فوتی کرونا تکرار و تکرار شود، تصریح کرد: رسانه ها و همچنین مسئولین در این زمینه باید اهتمام جدی داشته باشند و با آموزش های لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی، آمار ابتلا و  فوتی دیگر افزایش نیابد.

وی اظهار داشت: از مسئولین وزارت بهداشت انتظار داریم تا عوامل بهداشتی را در سراسر کشور گسترش دهند تا بستر لازم برای از بین رفتن این بیماری فراهم شود.

پس از ۸۲۱ روز، پنجشنبه ۱۲ خرداد، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور فوت نکرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در توئیتی نوشت: پس از ۲ سال و ۱۰۰ روز مقابله ملت قدرتمند ایران با کرونا و در حالی که در آمریکا و اروپا آمار تلفات بالایی گزارش می‌شود، ایران نخستین روز بدون فوت کرونا را تجربه کرد.

بهرام عین‌اللهی تصریح کرد: این موفقیت را به رهبر انقلاب و ملت ایران تبریک می‌گویم و بر ارواح بلند شهدای مدافع سلامت درود می‌فرستم.

ویروس کرونا از اسفند سال ۱۳۹۸ در کشور شیوع و واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شد.  

تاکنون ۶۴ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۷۸۲ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۶۲۴ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۲۹۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۶۹۷ دُز رسید و همچنین در شبانه روز گذشته یک هزار و ۹۱۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار ندارد همچنین ۱۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز