title
کد خبر: 215541
00
مسمومیت دانشجویان ویروسی نیست

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی دانشجویان خوابگاهها دچار مسمومیت غذایی شده اند و ویروسی نبوده است.

به گزارش بهداشت نیوز، کمال حیدری در نشست خبری هفته ملی دخانیات ( ۴تا ۱۰ خرداد) در محل وزارت بهداشت در پاسخ به سووال خبرنگاران افزود: شایعه پراکنی نشود، ویروس جدید شیوع نیافته و هر سال با آغاز فصل گرما موارد ابتلا به مسمومیت غذایی زیاد است.

وی با بیان اینکه ابتلا به دیابت و فشار خون بالا در سال ۱۴۰۰  افزایش یافته است، اظهار داشت: موارد ابتلا به دیابت در کشور ۲۸ درصد بود که طی یکسال اخیر به ۳۰ درصد و فشار خون بالا در افراد بالای ۲۵ سال از ۱۰.۹ به ۱۴.۹ درصد افزایش یافته است.

به گفته حیدری، در دوران کرونایی مبتلایان به دیابت و فشار خون بالا، کمتر به مراکز درمانی مراجعه کردند، به همین دلیل این بیماری‌ها افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت غربالگری بیماری‌های غیر واگیر را در اولویت قرار داده تا عارضه های ابتلا به این بیماری به سلامت افراد و سیستم بهداشت و درمان کمتر آسیب بزند. ۳۲٠ مورد در کل دنیا که بیشتر در اسپانیا و پرتغال بوده به بیماری هپاتیت کودکان مبتلا شدند که خود به خود درمان شده اند.


معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ۹ مورد مشکوک به آبله میمونی در کشور گزارش شده که پنج مورد آن منفی بوده و مابقی در مرحله آزمایش است و مورد ثابت شده نداریم.

به گفته حیدری، تب، سردرد، بی حالی و غیره از علائم آبله میمونی است و کشنده نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش‌های دولتی و خصوصی در زمینه آبله میمون آموزش داده شده اند، گفت: ۸۵ درصد از افرادی که واکسن زده اند در برابر این بیماری ایمن هستند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز