title
کد خبر: 214669
00
آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛ ۲۵ اردیبهشت

داده های آماری نشان می دهد که شاخص‌های مهم پاندمی کرونا در کشور کاهشی شده و تبلور آن را می‌توان در تازه‌ترین نقشه‌ رنگ ‌بندی کرونایی شهرها مشاهده کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، تزریق حجم زیادی از واکسن در مدت زمان کوتاه اثربخشی زیادی در پیشگیری از کرونا داشته است و کارشناسان بهداشتی به مردم توصیه می کنند که حتما واکسیناسیون خود را ادامه دهند و کسانی که دز دوم یا سوم واکسن را تزریق نکرده اند حتما واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

اردبیل

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه روند نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل، شمار مبتلایان بستری همزمان کووید.۱۹ در این استان طی شبانه روز گذشته به ۱۳ نفر کاهش یافت.

دکتر علی محمدیان اردی ، شمار بستری همزمان مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی ۲۴ ساعت گذشته را پایین‌ترین آمار ۲ سال گذشته ذکر کرد و گفت: این آمار نشان دهنده تداوم روند نزولی و مهار شیوع کرونا در استان اردبیل است.

وی همچنین شمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی ۲۴ ساعت گذشته را نیز چهار نفر اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از صفر شدن دوباره شمار فوتی‌های کرونا در استان اردبیل برای چهلمین بار طی سال جاری خبر داد و افزود: مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل در مدت ۲۶ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۸۰۲ نفر باقی ماند.

مازندران

 بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۱۶ بیمار جدید به ۷۹ نفر رسید. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ثبت نشد.

خرم‌آباد

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۶۱ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری و تحت درمان هستند.

به گفته مریم کوشکی ، طی شبانه روز گذشته هیچ مورد مرگ و میری به دلیل کرونا در استان ثبت نشده و شمار جانباختگان این ویروس  همچنان ۲ هزار و ۸۴۲ نفر است.

وی ادامه داد: ۱۱مبتلای جدید به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و شمار مبتلایان نیز به ۲۱۸ هزار و ۱۸۹ نفر رسید.

هم اکنون هیچ شهرستانی از لرستان در وضعیت قرمز یا نارنجی شیوع کرونا قرار ندارد، ازنا، بروجرد، پلدختر، چگنی،

خرم‌آباد، دلفان، سلسله، کوهدشت و رومشکان در وضعیت زرد و شهرستان‌های الیگودرز و دورود در وضعیت آبی هستند.

کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته یک نفر براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان فوت کرد، گفت: مجموع جان‌باختگان کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۱۳۸ نفر رسیده است.

مهدی محمدی افزود: سه نفر بیمار کرونایی شامل ۲ بیمار مثبت بستری و یک نفر سرپایی در شبانه‌روز گذشته در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۲ نفر کمتر شده است.

سمنان

 بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ، ساعات کاری مراکز منتخب کووید۱۹ در تمامی شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه تغییر کرد.

سید سعید کسائیان اظهار داشت: با توجه به عبور از پیک ششم همه گیری کرونا و کاهش محسوس در بار مراجعین و بیماران، ساعت کاری مراکز منتخب در تمامی شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا اطلاع ثانوی، تا پایان وقت اداری در روزهای کاری و غیرتعطیلات رسمی تعیین شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: در نظر است پس از اتمام اردیبهشت ماه، خدمات واکسیناسیون  کووید۱۹ در پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون گلستان در شهرستان سمنان، حمزه سیدالشهداء در شهرستان دامغان و سالن یاس در شهرستان گرمسار  ارائه نمی شود و از این پس واکسیناسیون کووید۱۹ مشابه سایر واکسن ها برای جمعیت تحت پوشش در مراکز خدمات جامع سلامت هر منطقه انجام می شود.

ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۲ ابتلای جدید کرونا شبانه روز گذشته در مراکز درمانی بستری شدند و تعداد بستری های استان از ۱۰ نفر به ۱۵ نفر افزایش یافت.

دکتر جاسم محمدی اظهار داشت: از بستری های جدید ایلام هفت نفر مربوط به ایلام، یک نفر آبدانان، یک نفر ایوان، یک نفر چرداول، یک نفر ملکشاهی و یک نفر نیز مربوط به مهران است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی کرونا ثبت نشده و شبانه روز گذشته ۶ ابتلای جدید کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۷۹ هزار و ۵۵۸ نفر افزایش یافت.

محمدی اظهار داشت: ایلام در وضعیت آبی و سایر شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

سنندج

 بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور، تعداد شهرهای زرد استان کردستان از چهار شهر به ۲ مورد کاهش یافت و باقی شهرستان‌ها هم آبی است.

شهرستان‌های دهگلان و سروآباد در کردستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هشت شهرستان دیگر نیز آبی هستند.

کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز