title
کد خبر: 214110
00
آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛ 17 اردیبهشت/ اپیدمی پایان نیافته است

کارشناسان بهداشت و درمان تاکید دارند که مردم کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا را پایان همه گیری این بیماری تلقی نکنند و همچنان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، اکنون هیچ نقطه ای بر روی نقشه کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد و  تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۹۴ به ۱۲۵ شهر افزایش یافت همچنین  تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۳۳ به چهار شهر کاهش یافت. 

به گفته کارشناسان بهداشت و درمان ، برگشت رنگ آبی به نقشه کشور و کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا به معنای پایان همه گیری این بیماری نیست و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و رعایت بهداشت فردی یک ضرورت است .

مازندران

تعداد مناطق آبی مازندران به پنج شهرستان افزایش یافت و در حال حاضر ۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و پنج شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

روند شیوع کرونا در استان مازندران طی یک هفته اخیر با ثبات نسبی همراه بوده  است و به غیر از تغییر رنگ شهرستان نوشهر ، تغییری در نقشه کرونایی استان  مشاهده نشده است.

 خروج از وضعیت  قرمز و نارنجی کرونایی که از دوم اردیبهشت ماه  با تغییر رنگ رامسر در مازندران رقم خورده بود همچنان ادامه دارد و برای دومین هفته متوالی روزهای کرونایی مازندران بدون رنگ قرمز و نارنجی سپری شد.

هم اکنون  ۱۷شهرستان مازندران شامل گلوگاه،نکا، بهشهر، میاندرود، ساری ، قائمشهر، سیمرغ،  سوادکوه ، سوادکوه شمالی، جویبار، آمل، محمودآباد، فریدونکنار، چالوس، عباس آباد، کلاردشت و رامسر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

گیلان

 رنگ آبی به نقشه کرونایی استان گیلان رسید.

شهرستان های آستارا، تالش، رودسر، فومن و لنگرود از رنگ زرد کرونایی خارج شدند و به رنگ بندی آبی پیوستند.

شهرستان های رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رضوانشهر، رودبار، سیاهکل، شفت، صومعه سرا، لاهیجان، ماسال و املش همانند ارزیابی هفته گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رنگ بندی زرد باقی ماندند.

آمارهای روزانه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، حاکی از روند کاهشی بیماری کووید ١٩ در این استان است، بر این اساس طی ۲۶ روز اخیر، آمار بستری های مبتلا به این بیماری در گیلان بیش از ۵۷ درصد کاهش یافت.

یزد

 شهرستان یزد در وضعیت آبی قرار گرفت.

همچنین ۱۰ شهرستان استان یزد شامل اردکان ، بافق، مهریز، تفت، اشکذر ، میبد ، بهاباد، ابرکوه، مروست و خاتم  در وضعیت زرد قرار دارند وهیچ یک از شهرهای استان در وضعیت قرمز و بسیار پر خطر قرار ندارد .

بوشهر

شهرستان بوشهر از وضعیت زرد با خطر متوسط خارج و در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار گرفت.

شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی، عسلویه و کنگان در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

شهرستان گناوه که تا پیش از این در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار داشت در رنگ بندی جدید در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار گرفته است.

اکنون شهرستان‌های جم، دیر، تنگستان، دیلم و گناوه در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارند.

رنگ بندی های کرونایی نشان می دهد در زمان حاضر ۵۰ درصد شهرستان‌های  استان بوشهر در وضعیت زرد و ۵۰ درصد در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند و با توجه به تغییر رنگ شهرستان گناوه کمترین بی توجهی امکان بازگشت رنگ‌های قرمز خیلی پرخطر و نارنجی پرخطر کرونایی وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به ۳۶ نفر رسیده که از این شمار تنها یک نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری است.

خوزستان

 تمام شهرستان های خوزستان در وضعیت زرد و آبی کرونایی قرار دارند.

در حال حاضر ۱۳ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۴ شهرستان آبی کرونایی هستند.

شهرهای امیدیه، اندیکا، آغاجاری، حمیدیه، دزفول، رامشیر ، رامهرمز، گتوند، لالی، مسجدسلیمان، هفتگل، هندیجان و هویزه در وضعیت زرد هستند.

همچنین شهرهای اندیمشک، اهواز، ایذه، آبادان، باغملک، باوی، ماهشهر، بهبهان، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان، شوش، شوشتر و کارون در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

سمنان

 سه شهر استان سمنان به رنگ آبی درآمد.

شهرستان‌های سرخه، آرادان، میامی، مهدیشهر و گرمسار زرد و شهرستان های شاهرود، دامغان و سمنان آبی کرونایی شدند.

هیچ شهرستانی از استان سمنان اکنون وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ندارد. 

آذربایجان غربی

  رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به کاهش مبتلایان و بستری‌ها طی روزهای گذشته در این استان گفت:  ۴۵ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی، تحت مراقبت‌ ویژه قرار دارند.

علی افشانی افزود: این آمار نشان دهنده کاهش ۲۵ نفری نسبت به سه هفته گذشته است ولی نباید عادی انگاری صورت گیرد و باید توجه داشته باشیم که کرونا هنوز تمام نشده است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به ابتلای ۱۱ نفر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان، اظهار کرد: همچنین در این مدت حدود ۲۰ نفر مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.

خراسان شمالی

 تمامی مناطق خراسان شمالی در رنگبندی زرد کرونایی قرار گرفت.

پیش از این ۶ شهرستان بجنورد، فاروج، مانه و سملقان، جاجرم، گرمه و رازوجرگلان در وضعیت زرد کرونایی قرار داشت که با روند کاهشی مبتلایان در استان براساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان های شیروان و اسفراین نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: با بستری ۱۹ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، هم اینک ۶۵ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

اراک

۱۰ شهرستان استان مرکزی، براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در وضعیت زرد کرونا قرار گرفت.

 شهرستان‌های اراک، دلیجان، محلات، فراهان، تفرش، فراهان، شازند، خنداب، زرندیه و خمین از امروز ۱۷ اردیبهشت ماه در وضعیت زرد بیماری کووید ۱۹ قرار گرفتند.
شهرستان آشتیان نیز در وضعیت نارنجی و همچنین شهرستان ساوه در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این باره گفت : کاهش شمار مراجعات سرپایی، بیماران بستری و همچنین کاهش میزان فوتی ها از دلایل تغییر رنگ بندی کرونایی در استان مرکزی است.

همدان

 هم اینک از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، اسدآباد در وضعیت آبی و ۹ شهرستان مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان اظهار داشت : داده های آماری گویای تداوم روند کاهشی آمار مبتلایان و بستری های کرونا در بیمارستان های این استان است به گونه ای که شمار مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شمار بیماران بستری در بیمارستان های استان همدان نیز با هشت درصد کاهش در پایان هفته گذشته به ۲۷۷ بیمار تقلیل یافت.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان افزود: آمار فوتی های ناشی از کرونا نیز با ۴۰ درصد کاهش از پنج نفر به سه نفر در هفته گذشته رسید که همه متوفیان افراد مُسن دارای بیماری زمینه ای و افرادی هستند که نسبت به تزریق واکسن کوتاهی کردند.

اردبیل

 بر اساس گزارش های رسیده از استان اردبیل ، پایین‌ترین آمار ۲ سال اخیر شیوع کووید.۱۹ در ادامه روند امیدوارکننده و کاهشی طی شبانه روز گذشته در استان اردبیل به ثبت رسید.

شمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته چهار نفر و شمار مبتلایان بستری همزمان در مراکز درمانی این استان  ۱۸ نفر اعلام شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در این باره گفت که با صفر شدن دوباره شمار فوتی‌های کرونا در این استان برای سی و سومین بار در سال جاری، مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در این استان طی مدت ۲۶ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۸۰۱ نفر باقی ماند.

فارس

 از مجموع ۳۶ شهرستان استان، ۱۰ شهرستان از جمله شیراز در وضعیت آبی رنگ بندی کرونایی قرار دارند.

مدیرکل پدافند غیر عامل فارس افزود: علاوه بر شیراز ۹ شهرستان آباده، اقلید، مرودشت، قیر و کارزین، لامرد، جهرم، داراب، فسا و فیروزآباد در وضعیت آبی قرار دارند.
محمد جباریان وی ادامه داد: ۲۶ شهرستان دیگر فارس نیز در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهرستان دارای وضعیت قرمز و نارنجی در این استان نداریم.

دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس ، با بیان اینکه تاکنون در این استان ۹ میلیون و ۵۷ هزار و ۵۰۴ دُز واکسن به افراد بالای ۱۲ سال تزریق شده گفت: از این تعداد ۹۵ درصد مربوط به دُز اول، ۹۰ درصد مربوط به دُز دوم و ۵۶ درصد مربوط به دُز سوم است.

البرز

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: ۱۶ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفتند.

شهرام صیادی گفت: اکنون ۱۱۷ بیمار بدحال کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی  در البرز به ثبت نرسیده  و کل جانباختگان این بیماری در استان به ۶ هزارو ۸۳۲ نفر رسید.

مشهد 

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک ۸۸ بیمار بدحال مبتلا به ویروس کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

دکتر محمد پهلوان افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر روز هفدهم اردیبهشت ماه در خراسان رضوی یک تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت. 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز