title
کد خبر: 213997
00
ترس از تزریق دز سوم واکسن کرونا منشاء علمی دارد؟

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، ترس برخی از افراد از تزریق دز سوم را فاقد منشاء علمی دانست و افزود: برخی به دلیل شایعات در فضای مجازی در برابر تزریق دز سوم مقاومت می کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر فردین مهرابیان، از بستری شدن ۳۰ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: مجموع بستری های مبتلا به کرونا در گیلان به ۱۰۸ نفر رسیده و حال ۲۳ نفر وخیم است.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد جمعیت واجد شرایط استان گیلان همچنان در انتظار تزریق نوبت سوم واکسن کرونا هستند، تصریح کرد: روند کند واکسیناسیون دز سوم دلایل متعددی دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: برخی تصور می کنند که با تزریق دو دز ایمنی نسبی در بدنشان ایجاد می شود و دیگر نیازی به تزریق دز سوم نیست، در حالی که این تصور اشتباه است.

مهرابیان، با بیان اینکه تزریق دز سوم ایمنی بدن را افزایش می دهد و افراد کمتر به کرونا مبتلا می شوند، گفت: افراد بعد از تزریق دز سوم در صورت مبتلا شدن به کرونا نیز هم شدت بیماری و هم طول مدت بیماری کمتری را تجربه می کنند.

وی با اشاره به کاهش میزان ابتلا و بستری و مرگ و میر کرونایی، عنوان کرد: این کاهش بیماری نوعی عادی انگاری ایجاد کرده و جدیت افراد برای تزریق دزهای تکمیلی کم شده است.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، ترس برخی از افراد از تزریق دز سوم را فاقد منشا علمی دانست و افزود: برخی به دلیل شایعات در فضای مجازی در برابر تزریق دز سوم مقاومت می کنند.

وی از مرد خواست در تزریق دز سوم جدیت داشته باشند و گفت: مردم و مسافران با تزریق دز سوم در کنار رعایت موازین بهداشتی هم ایمنی خود را افزایش دهند و هم به سلامت جامعه کمک کنند.
منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
1401/02/16 - 08:010 0
واکسن افراد زیادی را به کام مرگ برده ادعا نیست واقعیت است تزریق واکسن بیشتر هیاهوست تا منشا علمی بسیاری از افراد سالم بدون هیچ گونه مریضی یا سرطان ریه گرفتند یا ریه هاشون ابراورده وبعددچند ماه دست وپنجه با بیماری مرده اند حدا اقل در محیطکوچک اطراف ما چند نفر ادم کاملا سالم با تزریق واکسن مرده اند چرا وزارت بهداشت اماری از مرگ حاصل ا تزریق واکسن اعلام نمیکنه مرگ حاصل ا تزریق واکسن اصلا اعلام نمیشه احتمالا بیش از خود کرونا افراد را به کام مرگ فرستاده کسانیکه اینطور میمیر ند یا میکن سکته کردن یا سرطان ریه گرفتن یا ریشون اب اورده یا...ولی قبل واکسن همه اینها سالم بودن مرگ ناگهانی هزاران نفر در کشور بعد تزریق واکسن اصلا عادی نیست ولی ایا مرجعی برای رسیدگی هست وزارت بهداشت انقدر پنجره جهل وعدم پیگیری خود در این مورد را گسترش داده که مخالفین این کار را همیشه بیسواد قلمداد کرده در صورتیکه واقعیتها درجامعه حکایت از امر دیگری دارد مگر میشودهزار ان ادم سالم بعد تزریق واکسن ناگهان سرطان ریه بگیرن بدون دلیل یا سرطان کبد یا..وزارت بهداشت حد اقل اماری در این مورد اصلا نمیخواهد منتشر کند چون علت مرگ افراد را یا سرطان یا سکته قلبی یا مغزی یا ..منتشر میکند خوب معلومه اماری در این مورد ندارن ولی ایا این واقعیت است ...
اینستاگرام بهداشت نیوز