title
کد خبر: 213938
00
یک درمان جدید برای مسمومیت ناشی از گازگرفتگی

محققان آمریکایی به دستاوردهایی تازه در نجات افراد از مسمومیت با مونوکسید کربن رسیدند.

به گزارش بهداشت نیوز، مونوکسید کربن (CO) یک گاز بی بو و بی رنگی است که به هنگام سوختن بنزین و سایر سوخت‌ها تولید می‌شود. مسمومیت با مونوکسید کربن زمانی اتفاق می‌افتد که میزان این گاز در جریان خون افزایش پیدا می‌کند و ممکن است فرد بیمار شده و یا حتی ظرف چند دقیقه بمیرد.

در حال حاضر گزینه‌های درمانی محدودی برای کسانی که از مسمومیت با مونوکسید کربن رنج می‌برند، وجود دارد، اما حال محققان آمریکایی اعلام کرده اند یک درمان جدید می‌تواند مسمومیت با گازگرفتگی را سریع از بین ببرد.

«تیم جانستون» (Tim Johnstone) استادیار شیمی و بیوشیمی در دانشگاه کالیفرنیا در حال حاضر در حال کار برای ابداع یک پادزهری در این خصوص هستند که به آسانی بکار گرفته می‌شود. او توانست مولکول‌های کوچکی را طراحی کند که دارای ویژگی‌های محل فعال هموگلوبین هستند؛ اما می‌توانند به مولکول‌های مونوکسید کربن بسیار سفت‌تر از پروتئین بچسبند.

این محقق آمریکایی به همراه همکارانش در جدیدترین تحقیقات خود موفق شدند یکی از این مولکول‌ها را برای اتصال به مونوکسید کربن، جداسازی آن‌ها و نجات گلبول‌های قرمز خون مورد مطالعه قرار دهند که همگی این موارد، نشانه‌های امیدوار کننده‌ای در خصوص تولید یک پادزهر در آینده به شمار می‌رود.

او در این باره گفت: تمامی این موارد، نتایج اولیه هستند؛ اما این امید وجود دارد که نوعی درمان از نوع «درمان در بالین» ایجاد شود.

بایستی توجه داشت شایع‌ترین علائم مسمومیت با مونوکسید کربن عبارتند از سردرد، سرگیجه، ضعف، ناراحتی معده، استفراغ، درد قفسه سینه و گیجیه و بخاطر شباهت آن به آنفلوانزا، ممکن است افرادی که دچاز این علائم می‌شوند، متوجه این خطر و گازگرفتگی نشوند و سریعا در این باره اقدام نکنند که توجه به این مسأله مهم است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز