title
کد خبر: 213290
00
موانع پیش روی طرح های درمانی در قم برطرف شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به مشکلات پیش آمده برای ساخت مرکز درمانی بخش فردو گفت: موانع و مشکلات این طرح و طرح های مشابه در استان باید شناسایی و به سرعت برطرف شود.

به گزارش بهداشت نیوز ،ابراهیم معتمدی در جلسه بررسی روند پیشرفت طرح ساخت مرکز درمانی فردو، با اشاره به ظرفیت‌های احداث مرکز درمانی در این بخش، بیان داشت: در استان اگر طرحی برنامه ریزی و سرمایه مورد نیاز تأمین شده باشد هیچ دلیلی برای جلوگیری از انجام آن وجود ندارد.

وی در ادامه راهکار رفع مشکل طرح های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان را همکاری و اهتمام بیشتر دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است وضعیت یک هکتار زمین مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی جهت ساخت مرکز درمانی بخش فردو و اراضی واقع در بافت فرسوده آموزش و پرورش این بخش  را پیگیری کند.

معتمدی با تاکید بر رفع موانع پیش پای ساخت مرکز درمانی فردو گفت: حواشی محلی نباید سبب عقب ماندگی پروژه‌های عمرانی استان شود.

طبق مصوبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری هیات دولت، بخش‌های جعفرآباد و کهک در استان قم به ‌شهرستان ارتقا پیدا کردند.

شهر کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است و این شهرستان نیز از دو بخش مرکزی و فردو تشکیل شده ‌است.

استان قم در حال حاضر دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک و ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات است. 

ضرورت پیگیری اجرای طرح ساماندهی بوستان غدیر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم همچنین با اشاره به وضعیت ناایمن دسترسی به بوستان غدیر، بر ایجاد مسیر کندرو و تسهیل  مسیرهای دسترسی به این بوستان تأکید کرد.

معتمدی با اشاره به ظرفیت گسترش و اجرایی کردن کاربری‌های بوستان غدیر گفت: برای ایجاد امنیت رفت و آمد به بوستان غدیر باید قبل از راه‌اندازی کاربری‌های ناتمام در این بوستان تعداد دسترسی‌های آن  افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات این بوستان، ایجاد و افزایش دسترسی را راه رفع سوانح و تصادفات جاده‌ای دانست و تاکید کرد: امنیت مسیر دسترسی به فضای سبز و تفرجگاه بوستان غدیر باید قبل از اتمام پروژه‌های ناتمام در بوستان تأمین شود تا شاهد افزایش تصادفات در این مسیر پر خطر نباشیم.  

وی با بیان این که بوستان غدیر دارای بیش از ۳۰ کاربری مختلف می باشد گفت: باید از این کاربری ها به بهترین شکل ممکن برای ایجاد تاسیساتی در جهت رفاه و آسایش مردم استفاده شود. 

معتمدی با تاکید بر ضرورت احداث شهربازی در بوستان غدیر، افزود: احداث مجتمع‌های تجاری و شهربازی در این بوستان منجر به ایجاد فضای سرگرمی و نشاط بیشتر برای شهروندان و زائرین خواهد شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز