title
کد خبر: 212872
00
آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛ دوشنبه ۲۹ فروردین

بازگشت نقاط قرمز و نارنجی روی نقشه کشور به خوبی نشان می دهد که خطر کووید ۱۹ هنوز در کمین است و عادی انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی می تواند عامل اصلی روند صعودی این بیماری باشد .

به گزارش بهداشت نیوز، اکنون میزان مراجعه سرپایی و بستری ناشی از بیماری کرونا در مراکز درمانی با نوساناتی همراه است اما آمار مرگ و میر روزانه ناشی از این بیماری دو رقمی و به زیر ۵۰ نفر رسیده و اگر مردم شیوه‌ نامه‌های بهداشتی به‌ ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، امید است که دوران همه‌گیری کرونا زودتر به پایان برسد.

اهواز 

رییس مرکز بهداشت خوزستان از افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در خوزستان خبر داد و گفت:۸۱۳ مورد تست کرونا در شبانه روز گذشته در خوزستان انجام شد که از این تعداد ۱۷۳ مورد بیمار جدید کرونایی شناسایی شدند که نسبت به روز پیش از آن ۱۱۸ مورد بیشتر است.

دکتر سید محمد علوی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۲۳۴ نفر با علایم کرونا به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند که این آمار نسبت به روز پیش از آن تغییر چندانی نداشته است.

وی افزود: در این بازه زمانی ۹ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند و ۲ نفر از هم‌ استانی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که نسبت به روز پیش از آن ۲ نفر کمتر شده است.

مشهد

 بر اساس گزارش های رسیده از مشهد ، میزان مراجعه بیماران سرپایی با علائم مشکوک به بیماری کووید ۱۹ به مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، طی سه روز گذشته بیش از ۴۸ درصد افزایش یافته است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره گفت : میزان مراجعه بیماران سرپایی با علائم مشکوک به بیماری کووید ۱۹، به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، طی سه روز گذشته با افزایش ۲۱ درصدی از ۳۹۸ مورد به ۴۸۲ مورد رسیده است.

دکتر محمد پهلوان ادامه داد: هم اینک ۳۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند که ۹۸ نفر آنان بد حال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

ماهشهر

 فرماندار ماهشهر با اشاره به استقبال پایین مردم این شهرستان از دریافت دز سوم واکسن کرونا گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت تداوم بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماهشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گیرد.

فریدون بندری اظهار داشت: شهرستان ماهشهر در رنگ بندی‌ اخیر از وضعیت آبی در وضعیت زرد کرونای قرار گرفت و این شرایط نشان از ساده انگاری و کم توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی ادامه‌ داد: در صورت ادامه این وضعیت از سوی شهروندان، در آینده نزدیک باید شاهد وضعیت قرمز و اتخاذ مجدد برخی محدودیت‌ها در شهرستان ماهشهر باشیم.

فرماندار ماهشهر تصریح‌کرد: آمار دریافت دز سوم واکسن کرونا توسط شهروندان ۳۳ درصد بوده که این میزان، در زمینه مقابله با این بیماری، رضایت بخش نیست.

بروجرد 

 بر اساس اعلام معاون شبکه بهداشت بروجرد نیز  تاکنون ۶۰۸ هزار و ۲۴ دُز انواع واکسن کرونا از طریق ۳۲ مرکز تجمیعی و پایگاه تزریق و ۸۵ مرکز و خانه بهداشت شهرستان تزریق شده است.

دکتر شهرام ممدوحی با بیان اینکه ۲۶۱ هزار و ۲۷۳  نفر دُز اول واکسن کرونا را در این شهرستان تزریق کرده اند افزود: همچنین  ۲۳۵ هزارو ۱۵۶  نفر هر۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کردند.
وی بیان کرد: با توجه به تاثیر دُز سوم واکسن در پیشگیری از سویه اُمیکرون تاکنون ۱۱۱ هزارو ۵۹۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا در این شهرستان به متقاضیان تزریق شده است.

اردبیل 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: پس از چند روز روند پایدار و گاهی صعودی شیوع کووید.۱۹، مجموع آمار مبتلایان بستری کرونا در استان اردبیل به ۴۶ نفر کاهش یافت.

دکتر علی محمدیان اردی گفت: در ادامه روند نزولی شیوع، آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل نیز طی ۲۴ ساعت گذشته به هفت نفر کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از بستری شدن ۱۲ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد .

ارومیه 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با انتقاد از کاهش استقبال از واکسن علیه بیماری کووید ۱۹ گفت: این امر می تواند موجب طغیان دوباره کرونا شده و موج جدیدی را ایجاد کند.

دکتر احسان ریخته گر افزود: طی روزهای اخیر، استقبال از واکسیناسیون خیلی کم بوده و سوء تبلیغاتی که در فضای مجازی علیه واکسن توسط افراد بی اطلاع انجام می شود، باعث ساده انگاری در خصوص کرونا شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در جامعه شاهد ترویج تفکر کاهش کشندگی کرونا هستیم که موجب شده تا از واکسیناسیون کمتر استقبال شود.

روند کاهشی واکسیناسیون در آذربایجان غربی ادامه دارد به طوری که طی روزهای اخیر به ترتیب ۴۶۶، سه هزار و ۴۰۰، سه هزار، سه هزار و ۴۰۰ و چهارهزار و دز واکسن در استان تزریق شده است.

سنندج

 مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز اعلام کرد که  ۳۳ هزار و ۵۲۹ نفر از جمعیت کودکان ۵ تا ۱۲ سال استان برابر با ۱۷.۱ درصد، نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر امید بنفشی اظهار داشت: تعداد کودکان ۵ تا ۱۲ سال که واکسن نوبت دوم را تزریق کرده‌اند، ۱۵ هزار و ۵۷۷ نفر برابر با ۷.۹ درصد جامعه هدف بوده است.

ایلام

 رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: هفت ایلامی در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی ایلام بستری شدند و مجموع بستری های استان هم اکنون ۲۴ نفر است.

 دکتر جاسم محمدی افزود: از بستری های جدید ۲ نفر مربوط به ایلام، یک نفر آبدانان، ۲ نفر ایوان، یک نفر دهلران و یک نفر نیز مربوط به مهران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: طی شبانه روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در ایلام ثبت نشده و مجموع فوتی های استان یک هزار و ۲۴۵ نفر است.

خرم‌آباد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یک نفر طی شبانه روز گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در این استان جان باخت و شمار جانباختگان به ۲ هزار و ۸۲۳ نفر رسید.

مریم کوشکی اعلام کرد: ۶۷ مبتلای جدید کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۲۱۷ هزار و۴۹۷ نفر رسیده است.

وی افزود: ۱۳۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری و تحت درمان هستند.

شهرستان خرم‌آباد در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان های ازنا، الیگودرز، کوهدشت، رومشکان، دورود و چگنی در وضعیت زرد، دلفان، سلسله، پلدختر و بروجرد نارنجی هستند و هیچ شهری از لرستان در وضعیت آبی قرار ندارد.

سمنان 

طبق اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، ۲۱۵ نفر مشکوک به کرونا شبانه‌روز گذشته به مراکز درمانی استان مراجعه کردند و جواب آزمایش ۲۲ فرد مثبت است.

در ۲۴ ساعت گذشته در استان سمنان ۱۴۹ فرد مشکوک به کرونا به مراکز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و ۶۶ نفر به مراکز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود مراجعه کردند.

تعداد کل موارد مثبت کرونا در شبانه روز گذشته ۲۲ نفر بود که ۱۶ نفر جزو موارد مثبت سرپایی بودند و ۶ نفر بستری شدند.

شبانه روز گذشته بدون فوتی سپری شد و هفت بیمار نیز در بخش آی سی یو در بیمارستان های استان سمنان بستری هستند.

تعداد کل بستری شدگان جدید در شبانه روزگذشته استان سمنان به علت کرونا ۲ نفر است.

شهرستان‌های سرخه و آرادان در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی، شاهرود، دامغان، سمنان، مهدیشهر و گرمسار زرد کرونایی هستند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز