title
کد خبر: 212432
00
پژوهشگران به تشخیص اختلال اوتیسم کمک می‌کنند

ثبت‌نام مسابقه تحلیل داده‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی به‌منظور کمک به تشخیص صحیح اختلال طیف اوتیسم آغاز شد.

به گزارش بهداشت نیوز، تحلیل داده‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی، با محوریت سامانه‌های تشخیصی به کمک رایانه  (CAD)  عنوان مسابقه‌ای است که در زمینه فناوری تصویربرداری عملکردی مغز به‌ویژه تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) برای پنجمین‌بار برگزار می‌شود.

این مسابقه در راستای ایجاد پیوند بین پژوهشگران حوزه‌های پزشکی و حوزه‌های مهندسی و به منظور کمک به تشخیص صحیح اختلال طیف اوتیسم، در اردیبهشت‌ماه 1401 توسط آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز برگزار می‌شود.

ثبت‌نام این مسابقه از 10 فروردین آغاز و تا 25 فروردین 1401 ادامه خواهد داشت و شرکت برای تمامی محققان آزاد است.

این رویداد با هدف آشنا شدن پژوهشگران با فناوری rs-fMRI برای ارائه سامانه‌های CA، مشارکت، همکاری و هم‌افزایی بین‌رشته‌ای، تلفیق تجربه‌های باارزش افراد خبره‌ جهت امکان کاربردی کردن سامانه‌های  CAD در دو مرحله حضوری و غیرحضوری اجرا می‌شود.

در مرحله اول، داده‌هایی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت که موظف‌ هستند بر اساس شیوه‌نامه، عمل، و نتایج را ارسال کنند. تیم‌های برگزیده به مرحله حضوری که 30 اردیبهشت 1401 برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

اهدای جوایز این رویداد در ششمین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران در تیرماه 1401 انجام خواهد گرفت.

علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به وب‌سایت آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز مراجعه کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز