title
کد خبر: 212313
00
چرا کیفیت خواب در افراد دیابتی مهم است؟

یک خواب خوب شبانه می تواند به کنترل قند خون، فشار خون و مقاومت به انسولین کمک کند.

به گزارش بهداشت نیوز، بی خوابی در بین بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 بسیار رایج است که این عامل می تواند بر روی وضعیت بیمار تاثیرمنفی داشته باشد.

بی خوابی موجب تغییر میزان هورمون ها و اختلال در جذب غذا می شود که این موضوع می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد. به سختی به خواب رفتن، بیدار ماندن یا خواب زیاد احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 افزایش می دهد.

احتمال بروز دیابت ، بیماری های قلبی و سکته مغزی با 6تا 8 ساعت خواب شبانه کاهش می یابد. خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در افرادی که در طول شب 7تا8 ساعت می خوابند کاهش می یابد.

*توصیه هایی برای بهبود کیفیت خواب

در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 داشتن خواب کافی، بسیار مهم می باشد. افراد مبتلا به دیابت با رعایت نکات زیر می توانند راحت تر بخوابند:

*داشتن الگوی خواب منظم:  یک زمان مشخص را برای به خواب رفتن و بیدار شدن تعیین نمایید.

*بهبود فضای اتاق خواب: اتاق خواب باید فضای خنک، تاریک، آرام و راحتی برای یک خواب خوب داشته باشد. از فعالیت کاری، غذا خوردن و تماشای تلویزیون در اتاق خواب خودداری کنید .

*آمادگی برای خواب: گوش دادن به یک موسیقی آرام و حمام آب گرم قبل از خواب می تواند به داشتن خواب راحت کمک کند.

*اجتناب از مصرف مواد محرک قبل از خواب: کافئین موجود در چای، شکلات و قهوه، الکل و استعمال دخانیات قبل از خواب محرک هستند و باید هنگام خوابیدن از مصرف آن ها پرهیز نمایید .

*زمان شام: شام را به موقع میل کنید و با معده خالی یا پر به رختخواب نروید.

*زمان ورزش : بهترین زمان ورزش صبح یا قبل از شام است. فعالیت فیزیکی باعث بهبود وضعیت خواب می شود اما فعالیت زیاد قبل از خواب می تواند باعث بی خوابی شود .

اگر روش های مختلف را امتحان می کنید و هنوز مشکل بی خوابی دارید؛ با پزشک خود در ارتباط با این موضوع مشورت کنید. داروهای ضد افسردگی و خواب آور را بدون تجویز پزشک هرگز مصرف نکنید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز