title
کد خبر: 210971
10
اختصاصی| با استفاده از این موادغذایی حمام خود را تمیز نگه دارید

محصولات شیمیایی موثر متعددی در بازار وجود دارد که می توانند حتی سخت ترین لکه ها را از بین ببرند. مشکل زمانی ایجاد می شود که این محصولات مواد مضر و بوی اضافی در حمام به جا می گذارند. به همین دلیل، توصیه می شود از مواد طبیعی استفاده کنید تا حمام خود را بدون لکه نگه دارید.

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، گاهی اوقات می‌توان محصولات پاک‌کننده طبیعی را در فروشگاه‌ها یافت، اما یافتن آنها دشوار است و برای مصرف‌کننده گران‌تر است.

به همین دلیل است که در اینجا می‌خواهیم برخی از محصولات طبیعی را به شما نشان دهیم که می‌توانید در خانه با موادی که حتماً در دسترس دارید درست کنید و حمام خود را تمیز کنید .به همین ترتیب، از عفونت‌های باکتریایی نیز جلوگیری خواهید کرد.

مواد طبیعی برای از بین بردن لکه های حمام شما

ما مطمئن هستیم که شما هم قبول دارید که بهتر است محصولات پاک کننده طبیعی خود را بسازید تا اینکه مواد شیمیایی بیشتری را در خانه خود وارد کنید.
در زیر می‌توانید راه‌حل‌های کارآمدی را بیابید که نحوه تهیه آن‌ها را به وضوح توضیح می‌دهیم. 

1.- جوش شیرین و سرکه سفید

یکی از شناخته شده ترین محصولات پاک کننده طبیعی برای وان حمام و کاشی، جوش شیرین با سرکه سفید است. این کار با انجام این مراحل انجام می شود:

ابتدا 1/2 فنجان (190 گرم) جوش شیرین را در یک بطری اسپری بریزید. سپس نصف فنجان (120 میلی لیتر) صابون مایع، نصف فنجان (120 میلی لیتر) آب و 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) سرکه سفید اضافه کنید. پس از آن در بطری را ببندید و به شدت تکان دهید تا همه مواد خوب مخلوط شوند. در نهایت، ناحیه ای را که می خواهید تمیز کنید اسپری کنید و با حوله یا اسفنج بشویید.

2.- بوراکس و سرکه سفید

اگر مشکل کپک دارید پس نگران نباشید! می توان آن را با مخلوطی که با ریختن نصف فنجان (120 گرم) بوراکس و نصف فنجان (120 میلی لیتر) سرکه سفید در یک کاسه کم عمق به دست می آید، پاک کرد.

باید مخلوط را هم بزنید تا خمیر غلیظی به دست آید، آن را با یک برس تمیزکننده روی قالب بمالید و آن را بشویید. اجازه دهید خمیر به مدت 1 ساعت روی قالب عمل کند و سپس آن را بشویید.

3.- سرکه سفید و آب

از سوی دیگر، برای پنجره‌ها و سایر شیشه‌ها، مانند آینه یا صفحه نمایش، ۱/۴ فنجان (۶۰ میلی‌لیتر) سرکه سفید را با حداقل ۳ فنجان (۷۱۰ میلی‌لیتر) آب گرم در یک بطری اسپری مخلوط کنید.
با این مخلوط، بطری را خوب تکان دهید و محلول را روی شیشه اسپری کنید. پس از آن، سطح را با یک حوله خشک پاک کنید. تمیز کردن پنجره ها برای تمیز نگه داشتن حمام ضروری است.

4.- کولا

یکی دیگر از راه حل های ارزان و شگفت انگیز ریختن نوشیدنی کولا در توالت است که بلافاصله لکه ها را از بین می برد. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس توالت را بشویید. علاوه بر این، نه تنها لکه‌های سطحی را از بین می‌برد، بلکه به لوله‌ها یک‌بار هم‌زمان می‌دهد و هر ماده‌ای را که می‌تواند باعث گرفتگی لوله‌ها شود، از بین می‌برد.

5- سرکه رقیق نشده

یکی دیگر از منابع برای خلاص شدن از شر لکه سطح آب در وان، استفاده از سرکه رقیق نشده است. می توان آن را با اسفنج، پارچه یا دستمال کاغذی اعمال کرد. همچنین می توان از آن برای کاشی، لکه های رطوبت یا قارچ استفاده کرد. برای انجام این کار، باید مخلوطی از سرکه و آب را در قسمت های مساوی درست کنید، آنها را در ظرفی با اسپری قرار دهید و برای تمیز کردن کاشی ها استفاده کنید.

در حالت ایده‌آل، باید مجموعه‌ای از ظروف و وسایل نظافتی در دسترس داشته باشید.  داشتن یک برس برای تمیز کردن توالت بعد از استفاده ضروری است. این کار از تشکیل پوسته و ایجاد لکه جلوگیری می کند. 

6.- اسانس ها
برای داشتن عطر بهتر، اسانس‌ها را به این مخلوط‌های پاک‌کننده اضافه کنید (به جز پاک‌کننده پنجره). رایج‌ترین روغن‌های ضروری اسطوخودوس، آویشن، لیمو و اکالیپتوس هستند. در حمام، همه چیز تمیز کردن سطحی نیست. بوی خوب برای بی عیب و نقص بودن حمام ضروری است.

برای انجام این کار، باید به خاطر داشته باشیم که مانند محصولات شوینده شیمیایی، خوشبوکننده‌های هوای خانگی ساخته شده با مواد شیمیایی می‌توانند برای سلامتی ما مضر باشند. به همین دلیل، بهتر است این محصولات را در خانه، با مواد اولیه موجود در هر خانه یا سوپرمارکتی تهیه کنید.

به عنوان مثال می توان چند برش از مرکبات (مانند پرتقال، لیمو و غیره) را در آب داغ قرار داد. پس از آن، آنها را با اسانس وانیل یا چوب دارچین مخلوط کنید. در آخر برگ های گیاهان معطر (مانند آویشن، رزماری و ...) را اضافه کنید.

١۶ فوریه ۲۰۲۲
Steptohealth

گلنوش محبعلی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز