title
کد خبر: 210224
00
 در این ساعات روز اضطراب بیشتری داریم

تحقیقات جدید نشان می دهد نگرانی باعث ایجاد اضطراب می شود و سطح کم نگرانی در طول روز کاهش پیدا می کند اما هرچه نگرانی شدیدتر باشد در طول روز بیشتر باعث افزایش اضطراب شده و این اضطراب پایدارتر می ماند.

به گزارش بهداشت نیوز، یک مطالعه جدید در مورد شخصیت و تفاوت ‌های فردی نشان می‌دهد که چگونه نگرانی بر اضطراب در طول روز تأثیر می‌گذارد، به ویژه در افرادی که سطح بالایی از نگرانی را دارند. به طور معمول سطح نگرانی و اضطراب در ساعت غروب زیاد تر شده و افراد در این ساعات بیشتر مستعد تشویش هستند.

ربکا سی کاکس (Rebecca C Cox)، از دانشگاه وندربیلت تنسی ایالات متحده آمریکا در این مورد می گوید: در سطوح سالم، نگرانی می تواند به ما کمک کند تا تهدیدات را پیش بینی کرده و برای آینده آماده شویم. اگر فراوانی یا شدت نگرانی با منبع نگرانی تناسب کافی باشد، نگرانی می تواند باعث اضطراب شود. اگر آنقدر نگران امتحانی باشیم که نتوانیم روی مطالعه تمرکز کنیم، یا آنقدر نگران طوفان باشیم که خانه را ترک نکنیم، می توان نتیجه گرفت که نگرانی به محدوده مشکل ‌سازی رسیده است.

طبق تحقیقات پیشین، در افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، نگرانی ممکن است برای جلوگیری از تجربه تغییر غیرمنتظره در احساسات، اضطراب را در سطحی بالا اما قابل پیش بینی نگه دارد.

برای بررسی این موضوع در سطح روزانه، کاکس و تیمش از شرکت‌ کنندگان خواستند به درخواست‌ های نظرسنجی روزانه در صبح، بعد از ظهر و عصر پاسخ دهند تا مشخص شود در هر بخش روز  چقدر احساس اضطراب می ‌کنند. به گزارش سیناپرس، این روش که ارزیابی لحظه ای بوم شناختی نامیده می شود، اغلب توسط روانشناسان برای اندازه گیری احساسات در زمان واقعی استفاده می شود.

کاکس در این رابطه اظهار داشت: سطح اضطراب در طول روز برای افراد با نگرانی کم یا متوسط کاهش می یابد. در مقابل، اضطراب در افراد با نگرانی بالا در طول روز، بالا و پایدار باقی مانده و هر چه به غروب نزدیک تر می شویم از این اضطراب کاسته نشده و همان طور باقی می ماند. این داده ها با این نظریه مطابقت دارد که نگرانی مشکل ساز باعث می شود که سطح اضطراب در ساعات پایانی روز بالا و ثابت بماند.

متخصصان برای افرادی که دچار نگرانی شدید هستند و در طول روز و به ویژه هنگام غروب آفتاب احساس اضطراب می کنند، سه توصیه دارند:

•    به دنبال درمان باشید: سطوح بالای نگرانی و اختلال اضطراب فراگیر هم رایج و هم قابل درمان هستند. کسانی که به دنبال درمان هستند باید ارائه دهندگان روان درمانی مبتنی بر شواهد را بیابند. 

•    سبک زندگی خود را تغییر دهید: عوامل سبک زندگی سالم مانند اولویت دادن به خواب و ورزش منظم ممکن است به کاهش نگرانی کمک کند.

•    عدم اطمینان را بپذیرید: با پذیرش عدم اطمینان در زندگی، قدرت نگرانی را کاهش دهیم. وقتی نگران چیزی هستیم که کنترل کمی روی آن داشته یا اصلاً کنترلی روی آن موضوع نداریم، تمرکز بیش از حد موجب اضطراب بیشتر خواهد شد. پذیرش و تحمل عدم اطمینان می تواند به ما کمک کند تا از تلاش برای کنترل آینده همراه با نگرانی دست برداریم.

یکی از مفاهیم تحقیق کاکس این است که اضطراب ناشی از نگرانی بیش از حد راهی برای محافظت از خود در برابر مستعصل شدن توسط تغییرات چشمگیر در احساسات است. 

کاکس نتیجه‌ گیری می‌ کند: تلاش برای اجتناب از تغییرات غیرمنتظره در احساسات ممکن است نشانه ‌ای از تمایل به نگرانی و اختلال اضطراب فراگیر باشد، که نشان می‌ دهد قرار گرفتن در معرض تضادهای عاطفی می ‌تواند یک درمان جدید باشد.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز