title
کد خبر: 209720
00
آیا تجویز قرص آزیترومایسین برای درمان کرونا مفید است؟

علی مجیدپور گفت: تاکنون قرص یا کپسول آزیترومایسین هیچ اثری بر روی ویروس کرونا نداشته است.

به گزارش بهداشت نیوز، علی مجیدپور درباره تجویز قرص آزیترومایسین برای درمان بیماری کرونا اظهار کرد: این قرص یا کپسول تا به اینجا هیچ اثری بر روی ویروس کرونا نداشته و اگر یک عفونت ویروسی همراه با عفونت میکروبی باشد، شاید اثری در درمان داشته باشد.

متخصص بیماری‌های عفونی افزود: اگر عفونت ویروسی با عفونت میکروبی همراه نباشد نه تنها اثر مثبتی ندارد، بلکه ممکن است ضرر هم برای بیماران داشته باشد.

وی درباره مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها در عفونت‌های ویروسی و سرما خوردگی گفت: در عفونت‌های ویروسی و سرماخوردگی به هیچ عنوان نباید از آنتی بیوتیک استفاده کرد. چراکه در عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی بیش از ۹۰ درصد ویروس‌ها خود به خود خوب می‌شوند، اما برخی بیماری‌ها نظیر آنفولانزا و... ممکن است نیاز به درمان داشته باشند.

مجیدپور با تأکید بر این‌که در عفونت‌های ویروسی نباید از آنتی‌بیوتیک استفاده کرد، ادامه داد: مگر اینکه پزشک ببیند یک عفونت میکروبی در اطراف گلو، سینوس و... وجود دارد که به ریه برخورد می‌کند و در این گونه مواقع با تجویز پزشک آنتی‌بیوتیک می‌تواند به بیماری کمک کند.

متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: در عفونت‌های ویروسی به طور کلی آنتی‌بیوتیک نه تنها مفید نیست، بلکه مطالعات نشان داده کسانی که خودسرانه آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنند، عوارض کبدی، کلیوی، ... را برای بدن خود ایجاد خواهند کرد.

منبع: آنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز