title
کد خبر: 208670
00
این نشانه‌ها به شما می‌گوید کودکتان عفونت گوش دارد

عفونت گوش که به عنوان اوتیت میانی حاد نیز شناخته می‌شود، عفونتی است که در فضای پشت پرده گوش ایجاد می‌شود. عفونت گوش در نوزادان و کودکان شایع است.

به گزارش بهداشت نیوز، موسسه ملی بهداشت آمریکا تخمین می‌زند که از هر شش کودک، پنج کودک حداقل یک بار عفونت گوش را قبل از تولد سه سالگی خود تجربه می‌کنند.

زمانی که یک ویروس یا باکتری مایع را در پشت پرده گوش به دام می‌اندازد، ممکن است کودک دچار عفونت گوش شود. این مایع اضافی باعث درد و برآمدگی پرده گوش می‌شود.

بسیاری از عفونت‌های گوش خود به خود برطرف می‌شوند. وقتی این اتفاق نیوفتد، درمان معمولاً شامل آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای مسکن بدون نسخه است. 


علائم عفونت گوش

• گریه و تحریک‌پذیری: گوش کودک به احتمال زیاد دردناک است، بنابراین انتظار گریه و تحریک‌پذیری را داشته باشید. ممکن است وقتی کودکتان دراز می‌کشد متوجه گریه بیشتری شوید. بدین دلیل است که فشار گوش با دراز کشیدن افزایش می‌یابد و منجر به افزایش درد و ناراحتی در هنگام عفونت گوش می‌شود.


• کشیدن گوش: از آنجایی که کودک خیلی کوچک است که نمی‌تواند به شما بگوید که گوشش درد می‌کند، به دنبال علائمی مانند کشیدن گوش آسیب دیده باشید.


• مشکل در تغذیه: عمل مکیدن و بلع باعث تغییراتی در فشار گوش می‌شود و معمولاً در هنگام عفونت گوش ناراحت‌کننده است. ممکن است متوجه شوید که کودک شما گرسنه است و به نظر می‌رسد مشتاق غذا خوردن است، اما فورا متوقف می‌شود.


• مشکل در خواب: زمانی که کودک شما عفونت گوش دارد، انتظار یک یا دو شب بیقراری را داشته باشید. از آنجایی که دراز کشیدن دردناک است، کوچولوی شما احتمالاً در طول شب بیدار خواهد شد.


• ترشحات گوش: ممکن است کودک دارای عفونت گوش دچار ترشحات گوش شود. که متفاوت از موم معمولی گوش است که رنگ آن زرد مایل به نارنجی یا قهوه‌ای مایل به قرمز است. تخلیه آلوده ممکن است سفید، سبز، زرد یا خونی به نظر برسد و بوی بدی داشته باشد.


• تب: تخمین زده می‌شود که حدود 50 درصد از نوزادان و کودکان دچار عفونت گوش تب دارند.


چه زمانی باید با پزشک تماس بگیرید؟

اگر کودک شما علائم عفونت گوش، مانند کشیدن گوش و گریه در حالت دراز کشیدن را نشان داد، با پزشک خود تماس بگیرید. 

پزشک اطفال به احتمال زیاد می‌خواهد گوش‌های فرزند شما را معاینه کند و ممکن است فورا آنتی‌بیوتیک تجویز کند. 

اگر دمای کودکتان از 40 درجه سانتی‌گراد یا سلسیوس بالاتر رفت یا اگر دچار سفتی گردن، ضعف عضلانی یا خونریزی شد، به دنبال درمان اضطراری باشید.

منبع: سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز