title
کد خبر: 208011
00
مادران بادار مبتلا به این بیماری بیشتر مراقب ابتلا به کرونا باشند

رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: سه تا 5 درصد مادران باردار مبتلا  به دیابت می شوند و در صورت ابتلا به کرونا، با نوع شدید این بیماری مواجه خواهند شد.  

به گزارش بهداشت  نیوز، دکتر محمد جعفر صادقی با اشاره به اینکه دیابت بارداری یکی از بیماریهایی است که در دوران بارداری می تواند برای مادران باردار ایجاد شود و در چنین شرایطی احتمال ابتلا به کرونای شدید و بدحالی مادر افزایش می یابد گفت: خانمها باید قبل از اقدام به بارداری در صورت اضافه وزن و یا چاقی، وزن خود را کاهش دهند و ورزش و تحرک کافی داشته باشند .

وی ادامه داد: رژیم غذایی مناسب و  سالم نیز یکی دیگر ازراهکارهای عدم ابتلا به دیابت بارداری است .

دکتر صادقی با بیان اینکه مادر باردار به دلیل شرایط جسمانی از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار است، گفت: بنابراین در شرایط کنونی بهترین راه حل برای عدم وخامت حال مادران باردار هنگام ابتلا به کرونا تکمیل واکسیناسیون آنها است.

وی تاکید کرد: براساس شواهد علمی واکسن کرونا هیچ خطری برای سلامتی مادر و جنین ندارد و مادران باردار که سه ماه اول بارداری خود را گذرانده اند می توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز