title
کد خبر: 206862
00
آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛ چهارشنبه 22 دی

اگر چه آمار بستری‌های مبتلا به کرونا روند نزولی را طی می‌کند و نقشه کرونایی اغلب استان‌ها وضعیت خوشایندی دارد اما استمرار این وضعیت با توجه به سویه جدید اومیکرون در گرو ادامه همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گزارش بهداشت نیوز، بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی ، جاجرم در ابتدای هفته جاری به عنوان تنها شهر نارنجی کرونای کشور اعلام شد که اکنون روند افزایشی این بیماری در آن کنترل شده است.

افشین دلشاد اظهار داشت: سامانه ماسک بر اساس شمار بیماران مبتلا به کرونا و میزان افزایش یا کاهش آن رنگ بندی کرونا را اعلام می کند و شمار بیماران مبتلا به کرونا در جاجرم در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل افزایش داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی افزود: البته در هفته جاری روند افزایش کنترل و روند کاهشی شده است، احتمالا در هفته آتی وضعیت بهبود یافته و رنگ کرونایی این شهرستان تغییر کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چاراویماق از توابع شهرستان مراغه نیز گفت: حدود ۹۰ درصد از واکسن کرونا در این شهرستان با مراجعه گروه‌های سیاری واکسیناسیون شامل بهورزان و کارشناسان بهداشتی به تک‌تک روستاها و در درب منازل انجام می‌شود. 

عقیل نوروزی افزود: تاکنون ۹۲.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان دز اول، ۸۴ درصد دز دوم و ۲۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دز سوم را دریافت کرده‌اند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز با بیان اینکه هم اکنون ۹۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری است گفت که از این تعداد ۲۳ نفر مبتلای قطعی هستند.

پرویز یزدان پناه اظهار داشت: طی ۴۸ ساعت گذشته فوتی کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد ثبت نشده و شمار قربانیان این بیماری در این استان  یک هزار و ۴۵ نفر است.

وی افزود:بعد از ماه های طولانی  امروز بخش آی سی یو بیمارستان های کهگیلویه و بویر احمد از بیماران بد حال خالی شد.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز هم از افزایش پنج برابری تعداد مبتلایان به کرونا در شرق اهواز نسبت به هفته گذشته خبر داد.

امراله مردانی با بیان اینکه سرایت پذیری سویه اومیکرون بیشتر از سویه‌های قبلی است گفت که در مدت کوتاهی تعداد بیماران ۲ تا سه برابر می‌شوند.

وی افزود: تزریق دُز سوم واکسن و استفاده از ماسک بهترین راه مقابله با کرونا است لذا نباید تصور کرد چون شرایط کرونایی اهواز و خوزستان آبی است می‌توان همه چیز را کنار بگذاریم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۹۳.۹ درصد از جمعیت هدف شرق اهواز تاکنون یک دُز، ۷۷.۳ درصد دُز دوم و ۱۷.۲۵ درصد نیز دُز سوم را تزریق کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت چهار دستگاه اتوبوس و ۶ دستگاه آمبولانس برای واکسیناسیون سیار جامعه هدف در این مرکز افزود: روزانه حدود ۸۰۰ دُز واکسن کرونا توسط تیم‌های سیار در منطقه شرق اهواز تزریق می‌شود.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه نیز گفت: ۲۷ نفر شامل ۱۲ بیمار مثبت بستری و ۱۵ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته در سطح استان شناسایی شدند که این تعداد نسبت به روز قبل ۱۵ نفر بیشتر است.

مهدی محمدی افزود: آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان اکنون به ۹۳ نفر رسیده که نسبت به روز گذشته پنج نفر بیشتر است که از این تعداد ۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال چهار نفر آنها وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز با بیان اینکه، آهنگ تزریق دز سوم کرونا در ایلام راضی کننده نیست و همچنان کند پیش می رود گفت که بر اساس آمار تنها ۱۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان تاکنون دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

دکتر جمیل صادقی فر افزود : متاسفانه نوع نگاه حتی در ادارات برای موظف کردن کارمندان به منظور تزریق دز سوم وجود ندارد.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان نیز طی ۲۴ ساعت گذشته از ۲۱ تا ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰، تعداد ۵۷ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان ثبت شد و موردی از فوتی گزارش نشد.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته از ۲۱ تا ۲۲ دی ماه، تعداد ۷۰ فرد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۲ نفر بستری شدند.

در این مدت، ۲۵ بیمار به عنوان مثبت سرپایی شناسایی شدند و ۱۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان این استان مرخص شدند. 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز