title
کد خبر: 206022
00
مراقبت از پوست‌های تیره با این روغن‌های گیاهی

شادابی و طراوت پوست تاثیر جدی در جوان به‌نظر رسیدن دارد و معمولا یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از انواع محصولات آرایشی است.

به گزارش بهداشت نیوز، گاه پوست شفافیت خود را از دست می‌دهد و تیره و خسته به‌نظر می‌رسد که در زمستان نیز تشدید می‌شود. برای بهبود سلامت پوست در چنین شرایطی می‌توان از بعضی روغن‌های گیاهی کمک گرفت.

چرا پوست تیره می‌شود؟
معمولا نخستین علت تیرگی پوست را باید کمبود نور خورشید و ویتامینD دانست. در چنین شرایطی پوست حالت گرفته، خاکستری‌مانند و خسته پیدا می‌کند که در فصل زمستان بیشتر اتفاق می‌افتد. 

در واقع، پوست توانایی خود در پاکسازی را از دست می‌دهد و مواد زائد و سمی روی پوست باقی می‌ماند. بدین‌ترتیب پوست مواجهه کمتری با نور و جریان هوا دارد و این تعادل مختل می‌شود که حتی ممکن است در بعضی قسمت‌‌ها، پوست ضخیم‌تر شود. 

برای مراقبت از پوست تیره چه باید کرد؟
 

در وهله اول باید به دریافت کافی نور خورشید توجه کرد و با استفاده از ضدآفتاب مناسب به اندازه کافی در معرض پرتوهای خورشید قرار گرفت. بدن در چنین شرایطی قادر خواهد بود ویتامینD موردنیاز خود را سنتز کند. اما علاوه بر این، استفاده از بعضی روغن‌های گیاهی نیز به بهبود سلامت و شادابی پوست نیز کمک می‌کند:

روغن هویج
 

روغن هویج سرشار از پروویتامینA است و تاثیر نرم‌کنندگی در پوست دارد زیرا می‌تواند ترکیبات مغذی به پوست را تامین کند. در نتیجه پوست حالت شفاف‌تری پیدا می‌کند. روغن هویج برای پوست چرب نیز توصیه می‌شود و در بازگرداندن حالت الاستیسیته و لطافت پوست موثر است. 

روغن هسته زردآلو
 

روغن هسته زردآلو علاوه بر اینکه بسیار ملایم و نفوذپذیر است، به تقویت پوست تیره و خسته کمک می‌کند و شادابی آن را افزایش می‌دهد. این روغن قابلیت جذب خوبی دارد و لایه چربی روی پوست باقی نمی‌ماند. روغن هسته زردآلو علاوه بر تسهیل روشن‌کنندگی پوست، با پیری پوست نیز مقابله می‌کند. 

روغن نارگیل
 

روغن نارگیل نیز انتخاب عالی دیگری برای رفع تیرگی پوست است زیرا سرشار از انواع اسیدهای چرب است. همچنین روغن نارگیل بوی مطبوعی دارد و احساس خوشایندی روی پوست ایجاد می‌کند. البته از روغن نارگیل می‌توان برای زیبایی و درخشندگی موها نیز کمک گرفت.

منبع: سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز