title
کد خبر: 205920
00
اختصاصی| بهترین قطره چشم را چگونه انتخاب کنیم؟ 

همه قطره های چشمی یکسان تهیه نمی شوند.هر کسی که تا به حال با خشکی چشم سروکار داشته باشد - یک بیماری رایج که در آن چشم شما اشک کافی تولید نمی کند یا اشک با کیفیت کافی تولید نمی کند - می داند که این مشکل چیزی بیش از یک آزار جزئی هستند: احساس خراشیدگی و وجود شن.

 به گزارش سرویس ترحمه بهداشت نیوز، حساسیت به نور؛ تاری دید - این یک تجربه کاملاً ناخوشایند است.بسیاری از افراد مبتلا به خشکی چشم می توانند با قطره های چشم تسکین پیدا کنند، اما اغلب تصمیم آسانی نیست. برای کمک به شما در پیداکردن ده‌ها راه‌حل موجود، ما از سه اپتومتریست استفاده کرده‌ایم تا راهنمایی‌های خود را در مورد نحوه انتخاب بهترین نوع قطره برای چشم‌های خشک شما به اشتراک بگذارند. قطره های چشمی (OTC) و قطره های چشمی حاوی مواد نگهدارنده در مقایسه با قطره هایی که فاقد مواد نگهدارنده هستند.

آنچه باید در مورد استفاده از قطره چشم برای خشکی چشم بدانید
 

 قطره‌های چشمی یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین داروهای OTC هستند که امروزه استفاده می‌شود. برای بسیاری از افراد، آنها می توانند گزینه خوبی برای درمان خشکی چشم باشند—در واقع، آنها معمولا اولین خط دفاعی برای مبارزه با علائم خشکی چشم هستند.

 گفته می شود، استفاده نادرست یا استفاده بیش از حد از قطره ها گاهی اوقات می تواند شرایط چشم را بدتر کند. به همین دلیل رعایت دستورالعمل های ایمنی طبق دستور بسته بندی یا چشم پزشک بسیار مهم است.

همچنین شایان ذکر است که نوع قطره چشمی که برای شما مناسب است به شدت و علت خشکی چشم شما بستگی دارد (برای مثال، خشکی شدید چشم ممکن است نیاز به قطره چشمی تجویزی داشته باشد، در حالی که موارد خفیف یا متوسط ممکن است از قطره های OTC بهره مند شوند. ). به همین دلیل است که اگر خشکی چشم دارید، بهتر است انتخاب خود را با چشم پزشک برای توصیه‌های شخصی‌تر در میان بگذارید.

در حالی که نوع قطره چشمی که شما به آن نیاز دارید بر اساس نیازهای خاص شما است، یک نوع قطره چشمی وجود دارد که متخصصان به همه افرادی که چشم‌های خشک دارند توصیه می‌کنند از آن دوری کنند: قطره‌هایی که قول می‌دهند قرمزی چشم‌ها را از بین ببرند. 
 

این قطره‌ها خون رگ‌های خونی را در چشمان شما منقبض می‌کنند تا سفید به نظر برسند. . اما آنها در درمان خشکی چشم بسیار مؤثر نیستند - و اگر رگ‌های خونی برای مدت طولانی منقبض شوند (که ممکن است با استفاده منظم از این محصولات اتفاق بیفتد) می‌توانید به "قرمزی چشم برگشتی" دچار شوید.

قطره های چشمی OTC در مقابل قطره های چشمی نسخه ای

قطره چشم OTC

دو دسته کلی از قطره های چشمی برای خشکی چشم وجود دارد: قطره های چشمی OTC و قطره های چشمی نسخه ای. اگر خشکی چشم خفیف تا متوسط دارید، پزشک احتمالاً قطره OTC را برای شروع توصیه می کند.

  این ساده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین انتخاب است. اما یک نکته وجود دارد: همه آنها یکسان نیستند!

برای بسیاری از بیماران، معمولاً قطره های مرطوب کننده مبتنی بر لیپید را به عنوان اولین گزینه توصیه می شود. این قطره ها می توانند لایه چربی یا روغن بیرونی لایه اشکی شما را تقویت کنند (این لایه به جلوگیری از تبخیر لایه محافظ اشک چشم کمک می کند) و به حمایت از لایه آبکی یا آبی کمک می کند. اما این جایی است که توصیه شخصی‌تر به کار می‌آید: اگر خشکی چشم شما به دلیل مشکلی در لایه چسبنده یا مخاطی لایه اشک (لایه‌ای که اساساً به چسبیدن اشک به چشم کمک می‌کند) باشد، ممکن است موارد بیشتری پیدا کنید. رهایی از انواع مختلف قطره چشم

افرادی که خشکی چشم شدیدتری دارند ممکن است نیاز به استفاده از پماد یا ژل روان کننده داشته باشند که می توانید آن را به صورت OTC نیز خریداری کنید. اینها، که غلیظ‌تر از قطره‌های معمولی هستند  برای مدت طولانی‌تری در چشمان شما باقی می‌مانند و ممکن است به طور موقت دید شما را تار کنند، بنابراین اکثر مردم درست قبل از خواب از آنها استفاده می‌کنند.

قطره چشمی با نسخه

برخی از افرادی که خشکی چشم متوسط تا شدید دارند ممکن است با تجویز قطره چشمی که توسط پزشک تجویز می شود، بهتر عمل کنند. 

اشکال این داروهای تجویزی در چیست ؟ شما باید به استفاده از آنها ادامه دهید. در غیر این صورت خشکی چشم شما برمی گردد. برای تسکین سریعتر، پزشکان گاهی اوقات قطره های چشمی استروئیدی را تجویز می کنند. اینها می توانند به سرعت التهاب چشم های تحریک شده  را کاهش دهند، اما دارویی نیستند که بتوانید طولانی مدت از آنها استفاده کنید.

قطره چشمی بدون مواد نگهدارنده

دکتر رینولدز می گوید، از سوی دیگر، قطره های چشمی بدون مواد نگهدارنده، افزودنی های کمتری دارند و معمولاً برای افرادی که خشکی چشم متوسط تا شدید دارند، توصیه می شود. او اضافه می‌کند که اغلب برای افرادی که بیش از چهار بار در روز از اشک مصنوعی استفاده می‌کنند، بهترین هستند.

به طور کلی، بهترین قطره های چشمی برای خشکی چشم واقعاً به شدت خشکی چشم و علت آن بستگی دارد - به همین دلیل همیشه ایده خوبی است که با چشم پزشک خود صحبت کنید. با کمک آنها می توانید بهترین گزینه درمانی را برای خشکی چشم خود بیابید.
۱۱دسامبر۲۰۲۱
Health
گلنوش محبعلی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز