title
کد خبر: 205808
00
به این دلیل شب‌ها درکنار کودکان موبایل نگذارید

نتایج پژوهش های جدید نشان می ‌دهد که کودکان در صورت استفاده بیش از حد از تلفن همراه در ساعات قبل از خواب، ممکن است کیفیت خواب خود را از دست داده و دچار بی خوابی شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، پژوهشگران موسسه بهداشت جهانی بارسلونا اعلام کردند که استفاده از تلفن همراه یکی از دلایلی است که بسیاری از کودکان به اندازه کافی استراحت نمی کنند در صورتیکه استراحت و خواب کافی برای رشد و تکامل آنها حیاتی است. محققان هشدار می دهند که ارتباط بین استفاده از تلفن همراه و کم‌ خوابی می ‌تواند به استرس ذهنی، قرار گرفتن در معرض نور آبی و میدان‌ های الکترو مغناطیسی فرکانس های رادیویی ناشی از دستگاه‌ های دیجیتال منتهی شود.

با این حال، محققان دریافتند که استفاده بیش از حد از تلفن همراه در طول روز، خواب شبانه را برای کودکان سخت‌ تر نمی‌ کند. کارشناسان طی این مطالعه عادات ۱۵۰۰ نوجوان ۹ تا ۱۲ساله را بررسی کردند.

در ادامه پژوهشگران تخمین زدند که کودکان هر روز با چه میزان قرار گرفتن در معرض میدان های الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی که از تلفن ها، لپ تاپ ها، تبلت ها، تلویزیون، امواج رادیویی و نقاط اتصال وای فای متصاعد می شوند، مواجه می شوند. 

 این تیم تحقیقاتی، اطلاعاتی را در مورد تعداد دفعات استفاده یک گروه ۳۰۰ نفره از کودکان از تلفن همراه خود پس از ساعت ۷ غروب جمع آوری کرده، در حالی که خواب این کودکان را به مدت یک هفته با استفاده از دستگاه های مچی و دفترچه جزییات خواب، اندازه گیری کردند.

نتایج این تحقیقات نشان می‌ دهد که کودکان ۵۰ دقیقه در روز را به صفحه‌ نمایش تلفن خود نگاه کرده و روزی دو دقیقه و نیم به برقراری تماس تلفنی می ‌پردازند وبه طور متوسط هفت و نیم ساعت در شب می خوابیدند. با این حال، مشخص شد از هر پنج کودک، یک کودک در ساعات شب تماس تلفنی برقرار کرده و ۱۲ دقیقه کمتر از همسالان خود می‌ خوابد.

اگرچه نتایج نشان می دهد که ارتباط احتمالی بین کم خوابی و استفاده از تلفن در شب وجود دارد، اما هیچ ارتباطی بین استفاده از تلفن در طول روز و محرومیت از خواب وجود ندارد. 

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز