title
کد خبر: 203378
00
اختصاصی/ کاهش شدید میزان مرگ و میر سالمندان/  بیم پیک جدید کرونا وجود دارد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: کشورهای اروپایی علی‌رغم اینکه در واکسیناسیون عمومی از کشورمان جلوتر بودند اما هم‌اکنون بازگشت به محدودیت‌های مقابله با کرونا را در آن کشورها مشاهده می‌کنیم چرا که بیم پیک جدید کرونا دارند.

سیدمحمد پاک‌مهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز اظهار داشت: کشورهای اروپایی علی‌رغم اینکه در واکسیناسیون عمومی از کشورمان جلوتر بودند اما هم‌اکنون بازگشت به محدودیت‌های مقابله با کرونا را در آن کشورها مشاهده می‌کنیم چرا که بیم پیک جدید کرونا دارند.

وی تأکید کرد: وقتی پیک جدید کرونا در منطقه‌ای به وجود می‌آید معنایش آن است که واکسن‌ها دیگر تأثیری ندارند و باید پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل و دقیق رعایت شود و هشدارهای لازم هم به مردم بدهند. 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: انتظار نداریم که پیک ششم و یا هفتم به مانند پیک‌های دوم، سوم و چهارم رخ دهد چرا که سطح تعداد افرادی که واکسن زده‌اند افزایش پیدا کرده است اما معتقدم شاید خیلی از افرادی که تست می‌دهند با نتیجه مثبت مواجه شوند اما هر پاسخ مثبت تست کرونا به مفهوم آن نیست که آن فرد بایستی در بیمارستان بستری شود و حتی خطر فوت هم ندارد.

پاک‌مهر تصریح کرد:‌ هرچند واکسن نمی‌تواند به صورت 100 درصدی باعث عدم ابتلای فرد به بیماری کووید 19 شود اما تزریق 2 دز واکسن و ایجاد ایمنی می‌تواند منجر به کاهش مرگ و میر و کاهش بستری بیماران در بیمارستان‌ها شود و به همین دلیل است که میزان ابتلا به بیماری کووید 19 در جامعه پیدا کرده اما شاهد بستری بیماران در بیمارستان‌ها هستیم.

وی عنوان کرد: وقتی افراد بالای 60 سال در جامعه و سالمندان 2 دز واکسن کرونا دریافت کردند شاهد افت شدید میزان مرگ و میر آنها در اثر ابتلا به بیماری کووید 19 بوده‌ایم. 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: وقتی آمار ابتلای مردم به ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است جامعه دچار دغدغه پیک جدید می‌شود اما از سوی دیگر چون واکسیناسیون عمومی به خوبی انجام شده شاهد کاهش آمار مرگ و میر و تعداد بستری‌ها در بیمارستان به مانند پیک‌های چهارم و پنجم نخواهیم بود.
 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز