title
کد خبر: 203301
00
اختصاصی| مجلس حامی دانشجویان متاهل علاقه‌مند به فرزندآوری است

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: کاهش جمعیت خطراتی را به همراه دارد و می‌توانذد آینده کشورمان را با چالش بزرگ پیرسالی مواجه کند. 

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز اظهار داشت:‌ مجلس با تصویب قانون تعالی خانواده و جوانی جمعیت بدنبال تحول در جهت رشد جمعیت بود که با موافقت شورای نگهبان و ابلاغ قانون از سوی رئیس جمهور گام‌های بزرگی برای جلوگیری از پیری جمعیت برداشته شد که نقطه عطفی در کشور محسوب می‌شود. 

وی افزود: در این قانون تلاش‌های بسیار زیادی برای تشویق جوانان به ازدواج، تسهیل ازدواج، فرزندآوری و اعمال سیاست‌های افزایش جمعیت در نظر گرفته شده است که با اقبال کارشناسان مواجه شده و سعی کردیم قانونی جامع تدوین کنیم. 

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: کاهش جمعیت خطراتی را به همراه دارد و می‌توانذد آینده کشورمان را با چالش بزرگ پیرسالی مواجه کند. 

فلاحی گفت: در قانون قانون تعالی خانواده و جوانی جمعیت برای دانشجویانی که صاحب فرزند شوند امتیازهایی در نظر گرفته‌ایم و حتی دانشگاه‌ها موظف به تامین خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی برای این دسته از دانشجویان شده‌اند. 
 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز