title
کد خبر: 203244
00
هشدار، کرونا هنوز تمام نشده

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن انتشار خبر جهش جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، هشدار داد: واکسن گریزهایی که تمایل به دریافت واکسن ندارند باید بدانند که در معرض خطر جدی قرار دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید محمد جمالیان گفت: سویه‌ جدیدی از ویروس کرونا با سرعت فراگیر و بسیار بالاتر از سویه‌های قبلی از آفریقای جنوبی در حال انتشار است و ضروری است که با افزایش سرعت واکسیناسیون برای مقابله با موج جدید آماده شویم.

وی تاکید کرد: سرعت انتشار سویه جدید (B.1.1.529) به مراتب از سویه‌های قبلی که باعث ایجاد پیک های اول تا پنجم کرونا شدند بالاتر است و سهل انگاری و بی توجهی به موازین بهداشتی باعث ورود این جهش جدید به استان می شود و به تبع آن عواقب سنگینی را ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: به تعویق انداختن واکسن اصلا به صلاح نیست چرا که رسیدن به ایمنی مطلوب ناشی از واکسیناسیون به بیش از یک ماه زمان نیاز دارد و اگر به دلیل شرایط تقریباً آرام فعلی، دریافت واکسن تا زمان شروع موج جدید به تعویق انداخته شود بدن زمان کافی برای رسیدن به سطح ایمنی ناشی از واکسن را نخواهد داشت.

متولی سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که دریافت واکسن خود را تا شروع موج جدید به تعویق می اندازند، در صورت ورود ویروس جهش یافته جدید به استان، احتمالا در شرایطی واکسن خواهند زد که مبتلا هستند اما اطلاع ندارند؛ در این شرایط، واکسن نه تنها کمک کننده نیست، بلکه باعث تشدید بیماری نیز خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان با بیان اینکه خانواده‌های افراد واکسن گریز می‌توانند در معرض آلودگی بیماری کرونا قرار گیرند، گفت: افرادی که واکسن دریافت نکرده اند کانون انتقال بیماری به سایر افراد و اطرافیان خود هستند و با جهش های جدید این امر دو چندان خواهد شد لذا از تمامی افرادی که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکرده اند می خواهیم که به خاطر سلامتی خود و خانواده هایشان و به عنوان یک وظیفه اجتماعی حتما در مراکز تزریق واکسیناسیون حضور یابند و واکسن را تزریق کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز