title
کد خبر: 201628
00
هشدار،  پیک ششم را جدی بگیرید

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه این روزها شاهد فراز و نشیب های زیادی در رابطه با کرونا هستیم.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: در آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان مرکزی، شهرستان تفرش که هفته گذشته در وضعیت نارنجی به سر می برد، به رنگ قرمز درآمده است.
وی افزود: همچنین در این اعلام رنگ بندی شهرستان های، اراک، ساوه، محلات و خمین در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی اظهار داشت: شهرستان های زرندیه، فراهان، کمیجان، آشتیان، خنداب، شازند و دلیجان نیز در وضعیت زرد قرار دارند و هر لحظه ممکن است دستخوش تغییرات کرونایی شوند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه این روزها کرونا ‌و‌ موارد ابتلا و بستری دائما در حال فراز و فرودهایی است و جابجا شدن شهرستان ها از رنگ های مختلف و تغییر آنها در هفته بعد گواه این ادعا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شهرستان تفرش هفته گذشته نارنجی بود، اما این هفته به رنگ قرمز درآمده، همچنین شهرستان های محلات و خمین که هفته گذشته زرد بودند به رنگ نارنجی درآمده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تعداد شهرستان های قرمز در این هفته از ۲۹ به ۳۳ مورد رسیده است، زنگ خطر پیک ششم به صدا در آمده است و این بیماری با کوچکترین غفلت دوباره اوج گرفته و ممکن است برای مردم ساکن در شهرستان ها مشکلات و تهدیداتی را در پی داشته باشد.

وی اضافه کرد: بدون شک‌ در حال پیشروی به سوی پیک ششم هستیم و ‌این اتفاقی دور از ذهن نبوده است، زیرا ماهیت این اپیدمی این گونه است و مردم هم باید پیک ششم و این بیماری را همچنان جدی بگیرید و با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ها و واکسیناسیون را در اولویت زندگی خود قرار دهند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز