title
کد خبر: 199225
00
در روزهای کرونایی مراقبت بیشتری از خود و اطرافیانشان داشته باشند

عضو هیات علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روزهای پایانی ماه صفر خطر موج ششم بحران کرونا به شدت احساس می‌شود و از مردم می‌خواهیم مراقبت بیشتری از خود و اطرافیانشان داشته باشند، زیرا با کوچکترین غفلت موج جدید از راه می‌رسد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مهناز مزدوریان اظهار کرد: در روزهای پیش‌رو خطر موج ششم بحران کرونا به شدت احساس می‌شود و مردم باید در روزهای پایانی ماه صفر مراقبت بیشتری در همه مکان‌ها به‌خصوص در محل‌های برگزاری محافل سوگواری داشته باشند.

عضو هیأت علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دریافت واکسن‌ کرونا کمک بزرگی به حفظ سلامت فرد دریافت‌کننده می‌کند، خاطرنشان کرد: کسانی که واکسن زدند مراقبت لازم را همچنان داشته باشند و تصور نکنند که واکسن زدن ایمنی 100 درصدی در آنان ایجاد کرده و به همین خیال و تصور ،رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را به فراموشی بسپارند.

دکتر مزدوریان خطاب به کسانی که واجد شرایط واکسیناسیون هستند و هنوز اقدامی درخصوص دریافت واکسن کرونا نکرده‌اند، گفت: طبق توصیه مسئولان سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن،  است و نباید به بهانه نبود واکسن مورد علاقه‌مان انجام این کار حیاتی را به تأخیر بیندازیم و منتظر ورود یک واکسن خاص باشیم، زیرا ممکن است همین کار موجب به خطر افتادن سلامت آن فرد و اطرافیانش شود.

وی افزود: وضعیت بخش‌های کووید داخلی به نسبت هفته‌های گذشته  روند کاهشی بستری و فوتی و روند افزایشی بهبودی و ترخیصی را داشته است، اما نباید نسبت به این موارد خوشبین باشیم که تصور کنیم که همه چیز تمام شده است و دیگر هیچ خطری  ما را  تهدید نمی‌کند.

عضو هیأت علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که تجربه‌های گذشته نشان داده که با کوچکترین سهل‌انگاری موج جدید از راه رسیده است، تأکید کرد: متأسفانه سخت‌ترین شرایط موج‌های 5 گانه در طول 20 ماه کرونایی را در موج پنجم بحران کرونا تجربه کردیم و امیدواریم که دیگر شاهد چنین روزهایی نباشیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز