title
کد خبر: 194512
00
ناکارآمدترین نظام سلامت بین کشورهای ثروتمند

آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان، در مقایسه با ۱۰ کشور ثروتمند دیگر، از ناکارآمدترین نظام سلامت به ویژه در دوره همه گیری کرونا برخوردار است.

به گزارش بهداشت نیوز، نتیجه تحقیق انجام شده از سوی «صندوق رفاه عمومی» آمریکا حاکی از آن است که در میان ۱۱ کشور ثروتمند جهان، ایالات متحده به رغم آنکه سهم بیشتری از تولید ناخالص داخلی خود را به نظام سلامت اختصاص می‌دهد؛ از بدترین نظام سلامت و درمان برخوردار است.

کشورهایی که در این تحقیق با یکدیگر مقایسه شده‌اند؛ عبارتند از آمریکا، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، هلند، نیوزیلند، نروژ، سوئد، سوئیس و انگلیس.

این تحقیق بر مبنای ۷۱ معیار عملکرد که به ۵ دسته «دسترسی به مراقبت‌های پزشکی، روند مراقبت، کارآمدی اداری، برابری و نتیجه مراقبت» تقسیم بندی شده‌اند؛ انجام شد.

اگرچه در این تحقیق، هیچ کشوری در همه زمینه‌ها کامل نیست؛ نروژ، هلند و استرالیا از بهترین عملکرد در حوزه درمان برخوردار بودند.

آمریکا به ویژه در زمینه خدمات رسانی به کودکان و بزرگسالان شاغل عملکرد ضعیفی دارد حال آنکه به نظر می‌رسد تأثیرات منفی همه گیری کرونا در ایالات متحده نیز محسوس‌تر از ۱۰ کشور دیگر است.

این درحالی است که طبق نتایج یک نظرسنجی، میزان رضایت از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به ۴۶ درصد کاهش یافته است زیرا برخی از آمریکایی‌ها اعتماد خود را به عملکرد او در مقابله با کرونا از دست داده‌اند.

آمریکا با افزون بر ۶۳۱ هزار فوتی، صدرنشین کشورهای آسیب دیده از همه گیری کووید ۱۹ است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز