title
کد خبر: 190193
00
اختصاصی|  رتبه بندی معلمان 16 هزار میلیارد بودجه می‌خواهد ولی دولت فقط یک سوم آنرا می‌دهد

گر دولت فعلی بنای اجرای رتبه بندی معلمان را داشته باشد و عزم و اراده آن هم موجود باشد، رتبه بندی معلمان سریعا عملیاتی می‌شود؛ چراکه آیین نامه آن هم در دولت نهایی شده است.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز، در باره آخرین وضعیت اجرای رتبه بندی معلمان اظهار داشت: رتبه بندی معلمان باید در سال جاری علمیاتی شود، زیرا اعتبار و بودجه لازم آن از سوی دولت و مجلس در نظر گرفته شده و هیچ کس نباید از زیر بار اجرای آن شانه خالی کند.

وی افزود: اگر دولت فعلی بنای اجرای رتبه بندی معلمان را داشته باشد و عزم و اراده آن هم موجود باشد، رتبه بندی معلمان سریعا عملیاتی می‌شود؛ چراکه آیین نامه آن هم در دولت نهایی شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه 1400 اعتبار و بودجه 5200 میلیارد تومانی برای اجرای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته بود که مجلس این رقم را کافی ندانست و به آنها اعلام کردیم که باید اعتبار اجرای رتبه بندی معلمان را افزایش دهید و به همین دلیل نمایندگان مجلس هنگام تدوین لایحه بودجه اعلام کردند که اگر قرار است رتبه بندی معلمان به صورت کامل اجرایی شود، 16 هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد.

فلاحی خاطرنشان کرد: دولت بعد از انتقاد مجلس نسبت به کافی نبودن بودجه رتبه بندی معلمان اعلام کرد که می‌خواهد فقط بخشی از رتبه بندی را اجرا کند و بیش از 5200 میلیارد تومان امکان هزینه کردن برای رتبه بندی معلمان را ندارد ولی اصرار مجلس اجرای تمام و کمال رتبه بندی معلمان است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز