کد خبر: 9960

تامین امنیت و سلامت برای مردم از وظایف اصلی حکومت هاست

وزیر بهداشت با تاکید بر این که حوزه سلامت یکی از اولویت های مهم دولت یازدهم است، گفت: یکی از مسئولیت های مهم حکومت ها تامین امنیت، سلامت و آموزش برای مردم است که دولت دکتر روحانی با وجود مشکلاتی که در آغاز این دولت داشت به حوزه سلامت توجه ویژه ای کرد.

به گزارش بهداشت نیوز ، دکتر سید حسن هاشمی ظهر امروز در جمع نمازگزاران نماز جمعه سمنان با اشاره به اقدامات خوب و مناسب حوزه سلامت در دولت یازدهم، افزود: کاهش پرداخت از جیب مردم در مراجعه به بیمارستان ها یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای برنامه تحول سلامت است که البته معتقدیم برای افراد مستضعف،  و افراد مبتلا به بیماری های صعب العلاج مجلس و دولت باید کمک بیشتری در راستای کاهش هزینه های درمانی داشته باشند.

دکتر هاشمی افزود: همچنین در راستای برنامه تحول سلامت حدود 11 میلیون نفر  رایگان برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان های دولتی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و روستاییان تنها 3 درصد و شهرنشینان تنها 6 درصد از هزینه های درمانی خود را در بیمارستان های دولتی پرداخت می کنند.
وزیر بهداشت با اشاره به ساخت و راه اندازی بیش از 3 هزار خانه بهداشت در مناطق روستایی، گفت: بیش از 5 هزار پایگاه و مرکز بهداشتی ساخته و 18 هزار خانه  بهداشت روستایی تعمیر و تجهیز شد.
دکتر هاشمی با تاکید بر این که 10 هزار نیروی پزشک متخصص با هدف رسیدگی به مردم در مناطق محروم حضور پیدا کردند، افزود: تا پایان دولت یازدهم 21 هزار تخت بیمارستانی تحویل داده خواهد شد و این در حالی است که دولت ها تا پایان کار خود، تنها 4 تا 5 هزار تخت بیمارستانی تحویل می دهند.
وی با بیان این که بسیاری از تجهیزات برخی بیمارستان های دولتی در کشور مربوط به 40 تا 50 سال گذشته است، افزود: ببش از دست 40 هزار تخت بیمارستانی را نوسازی و بازسازی کردیم .
وزیر بهداشت با اشاره به این که کمبود اقلام دارویی از 300 قلم به کمتر از 30 قلم رسیده است، افزود: صادرات دارو به میزان 2.5 برابر افزایش و واردات دارو به کشور نیز کاهش یافت.
وی افزود: این مسئله نشان دهنده این است که در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل قدم برداشته ایم و به تولید محصولات دارویی داخلی با کیفیت توجه ویژه ای کردیم و 2 هزار میلیارد تومان از محصولات شرکت های دانش بنیان کشور خرید کرده ایم.
دکتر هاشمی در ادامه یکی از اقدامات موثر در دانشگاه علوم پزشکی سمنان را توسعه رشته های تحصیلی و تخصصی دانشگاه بیان کرد و افزود: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی سمنان  14 رشته تخصصی وجود دارد و امروز هم  دانشکده تغذیه و علوم غذایی را افتتاح کردیم.
وزیربهداشت با اشاره به وجود 36 پروژه نیمه تمام از دولت های قبل، گفت: اولین باری که به استان سمنان آمدم در شهر دامغان دانشکده بهداشت با 1800 متر مربع زیر بنا که 28 سال نیمه تمام مانده بود مورد بهره برداری قرار گرفت و خوشبختانه  امروز 18 پروژه وارد چرخه خدمت شد که البته ساخت برخی از آن ها در ابتدای سال شروع شد و امروز به بهره برداری رسید.
دکتر هاشمی افزود: البته اقدام مهم تر شروع ساخت 72 پروژه جدید دیگر در استان سمنان است که امیدوارم به همت رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان و معاونین ایشان ، استاندار و فرماندار و خیرین حوزه سلامت بتوانیم 70 تا 80 درصد آنها را تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسانیم.
وی ضمن اشاره به توسعه تخت های بیمارستای در دو بخش دولتی و خصوصی ظرف دو سال آینده، گفت: همچنین در استان سمنان به ازای هر 3 هزار نفر یک مراقب سلامت حضور دارد و پرونده الکترونیک سلامت مردم استان هم توسط مراقبین سلامت در حال تکمیل شدن است.
دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و با تاکید بر این که در جامعه اسلامی دروغ و تهمت، سیاه نمایی و بدگویی قابل قبول نیست، افزود: باید همه دستگاه ها و مدیران کشوربا اخلاص و همدلی برای مردم ایران تلاش کنند و با وحدت در جهت پیشرفت کشور قدم برداریم.
وی افزود: از آنجا که کشور ما در منطقه ای حادثه خیز است به هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی نباید انگشت اتهام به سمت یکدیگر بگیریم چرا که همه ما یک مجموعه و میراث دار امام راحل و شهدا هستیم و باید خدا را شاکر باشیم که در کشوری هستیم که مردم آن به ولایت اعتقاد دارند و محور همه گروه های سیاسی رهبری نظام است و ولایت فقیه فصل الخطاب برای همه گروه ها است.
دکتر هاشمی در پایان گفت: باید به مردم امید دهیم و نباید عیب و ایرادهایمان را کتمان کنیم و باید در جهت بهتر شدن تلاش کنیم.