کد خبر: 9331

توجه به فناوری و کارآفرینی به عنوان یکی از ارکان دانشگاه‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اکنون فناوری و کارآفرینی به عنوان یکی از ارکان دانشگاه‌ها دارای جایگاه ویژه‌ای است.

به گزارش بهداشت نیوز، علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز در اولین همایش روز فناوری سلامت که در مجتمع آموزشی و پژوهشی نیایش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: یکی از شاخص‌های مهم برتری و قدرت در جهان امروز گسترش مرزهای دانش و تبدیل دانش به دارایی و توسعه کسب و کار است.

وی بیان کرد: در این میان دانشگاه‌ها به عنوان مرکز اصلی پژوهش و نوآوری و پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان سهم ویژه‌ای در تقویت اقتدار ملی و اقتصاد مقاومتی دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: تحقق اقتصاد دانش بنیان از یک سو نیازمند سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌ها، از سوی دیگر نیازمند اهتمام دانشگاه‌ها به نیازهای جامعه است.

پیوندی افزود: روزگاری عمده‌ترین وظیفه دانشگاه‌ها آموزش بود و پس از آن پژوهش به عنوان یکی از محورهای اصلی دانشگاه مورد توجه قرار گرفت که اکنون فناوری و کارآفرینی به عنوان یکی از ارکان‌های دانشگاه‌ها دارای ویژگی منحصر به فردی می‌باشد.

وی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی پاسخگویی اجتماعی را به عنوان رسالت ویژه خود برگزیده و در همه مأموریت‌ها از جمله در حوزه فناوری و نوآوری توجه حداکثر به نیاز‌ها و تقاضاهای جامعه را برای برآورده کردن آن‌ها پذیرفته است.

پیوندی بیان کرد: یکی از بزرگترین گام‌های عملیاتی این دانشگاه در راه استفاده از پتانسیل عظیم خود در حوزه فناوری در سال ۹۲ با تأسیس مدیریت امور فناوری در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه است.

وی تصریح کرد: این دانشگاه با داشتن چهار مرکز رشد فناوری‌های دارویی، طب باز‌ساختی و سلول‌های بنیادی، فناوری‌های نوین دندان‌پزشکی، مرکز رشد انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی و ایجاد محیط کسب و کار برای تعداد زیادی شرکت دانش‌بنیان، افزایش قابل ملاحظه در حمایت و تسهیلات فناورانه در قالب گرنس فناورانه و تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی بر آن است که حاصل سرمایه‌گذاری‌های فوق را در قالب اولین همایش سلامت به جلوه درآورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: توسعه زیرساخت‌های فناوری مانند اتاق‌های تمیز صنعتی، پیگیری تفاهم‌نامه‌های ملی و بین‌المللی به ویژه افزایش هماهنگی‌های دانشگاه‌های علمی و مهندسی از جمله برنامه‌هایی بوده که دانشگاه علوم پزشکی در حوزه حمایت روز فناوری سلامت به آن توجه کرده است.( باشگاه خبرنگاران)