به گزارش بهداشت نیوز، اسماعیل دوستی در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: بعضی از این ساختمان ها کاربری اداری، تجاری و یا کارگاهی دارند و در میان این ها ساختمان های مسکونی نیز وجود دارد، اما آمار آن ها قابل توجه نیست. تمرکز اصلی مان روی شناسایی ساختمان هایی است که دارای این کاربری ها هستند و ممکن است در آینده حادثه ساز شوند.
وی اظهار داشت:تا زمانی که ساختمان ها بر اساس سه وضعیت اعلام شده شناسنامه دار نشوند، نمی توان در خصوص ایمن سازی آن ها اظهار نظری کرد. به همین علت هنوز در خصوص ایمن سازی ساختمان های فرسوده تهران تصمیم خاصی در شورای شهر اتخاذ نکرده ایم.
عضو شورای شهر تهران عنوان کرد:البته شهرداری تهران باید طی یک یا دو ماه ساختمان هایی که به مقاوم سازی، بازسازی یا پلمپ نیاز دارد را شناسایی و معرفی کند.
دوستی تصریح کرد: برای ساماندهی ساختمان های حادثه ساز در تهران، نیازمند همکاری دولت، وزارت رفاه، شهرداری، شورای شهر و مالکان و مستاجران ساختمان ها هستیم تا بار دیگر شاهد تکرار فاجعه تلخ ساختمان پلاسکو نباشیم.(سلامت)
تاریخ انتشار: سه شنبه 26 بهمن 1395 - 14:00
کد خبر: 8902
۹۷۹ ساختمان بلند مرتبه در تهران؛ ۲۰ درصد ناایمن هستند
سلامت آنلاین- یک عضو شورای شهر تهران گفت: ۹۷۹ ساختمان بلند مرتبه در شهر تهران وجود دارد که ۲۰ درصد از این تعداد به مقاوم سازی، بازسازی اساسی نیاز دارند و یا باید پلمپ شوند.