کد خبر: 8497

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد:

توزیع 58 پزشک متخصص در استان هرمزگان در سال جاری

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: علاوه بر اعتبارات معمولی که از دوران گذشته برای استان هرمزگان اختصاص می یافته، 255 میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح تحول سلامت به این استان اختصاص داده شده است.

به گزارش بهداشت نیوز،  دکتر محمد آقاجانی شب گذشته در نشست مشترک نمایندگان مجلس و استاندار استان هرمزگان با وزیر بهداشت و جمعی از معاونین وزارت بهداشت در استانداری هرمزگان، اظهار داشت: در سه سال گذشته 24 پروژه درمانی شامل 10 بلوک زایمانی، 3 بخش سرطان، 7 پلی کلینیک تخصصی و 4 بخش جدید اورژانس بیمارستانی در استان هرمزگان تعریف شده که شامل 45 میلیارد تومان اعتبار است.

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه های درمانی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس، یادآور شد: در صورتی که سرعت اتمام این پروژه ها متناسب بوده و تا 6 ماه آینده به بهره برداری برسند، تمام اعتبارات مورد نیاز برای اتمام و راه اندازی پروژه های درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد.

وی با اشاره به پرداخت 15 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت بهداشت برای بازسازی بیمارستانهای موجود استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، یک هزار و 470 قلم تجهیزات پزشکی سرمایه برای بیمارستانهای جدید و موجود در استان هرمزگان تامین شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال جاری 58 پزشک متخصص در استان هرمزگان، توزیع شدند، افزود: وزارت بهداشت توجه ویژه ای به نقاط کمتر برخوردار داشته است.

دکتر آقاجانی تاکید کرد: با توجه به رویکرد وزارت بهداشت به توسعه مناطق محروم در کشور، گفت: اولویت کار ما در استان هرمزگان، تامین تجهیزات سرمایه ای تشخیصی خواهد بود تا بخشی از مشکلات مردم برطرف شود.

وی یکی از مهمترین مشکلات استان هرمزگان را کمبود بیمارستان در سطح استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم که با کمک سازمان برنامه و بودجه، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان 220 تختخوابی بندرعباس تامین شود و از سوی دیگر به یک بیمارستان جدید و مجهز نیز نیاز داریم  چراکه شاخص تخت به ازای هر هزار نفر در این استان، بسیار پایین است.