به گزارش بهداشت نیوز، محققان آمریکایی معتقدند: مصرف آنتی بیوتیک در دوران بارداری علاوه بر آنکه سیستم ایمنی نوزاد را ضعیف میکند، میتواند خطر ابتلا به برخی بیماریها همچون ذات الریه را در دورههای بعدی زندگی آنان افزایش دهد.
بررسی انجام شده روی موشها نشان داد رشد سلولهای ایمنی محافظت کننده در برابر بیماری ریوی در موشهایی که مادرانشان پیش از تولد از داروهای آنتی بیوتیک متداول استفاده کردهاند، مختل شده است.
نتایج مطالعات پیشین انجام شده روی نمونههای انسانی نیز حاکی از آن است آنتی بیوتیکها میتوانند بر رشد سیستم ایمنی نوزاد با از بین بردن باکتریهای خوب و بد روده تاثیر بگذارند.
محققان آمریکایی اظهار داشتند: در این بررسی به دنبال آن بودیم تا مشخص شود این تاثیرگذاری چگونه اتفاق میافتد و آیا مکانیزمی وجود دارد تا از بروز آن جلوگیری کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، به گفته محققان مصرف آنتی بیوتیک در موشهای باردار باعث بروز اختلال در سلول لنفاوی ریهها شده که باعث میشود سیستم ایمنی در برابر عفونتها مقاومت نداشته باشد.(ایسنا)
تاریخ انتشار: شنبه 23 بهمن 1395 - 14:00
کد خبر: 8490
تاثیر منفی آنتی بیوتیک بر رشد سیستم ایمنی نوزاد
نتایج یک تحقیق جدید نشان میدهد مصرف داروهای آنتی بیوتیک در دوران بارداری میتواند سیستم ایمنی نوزاد را ضعیف کند.