به گزارش بهداشت نیوز، علیرضا زالی رئیس سازمان نظامپزشکی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر نظارتهای مطب پزشکان در کشور بر عهده وزارت بهداشت است، بیان کرد: اغلب این نظارتها توسط معاونت درمان و گاهی برای همافزایی بیشتر از همکاریهای نظامپزشکی نیز در این زمینه استفاده میشود.
وی درخصوص پیشنهاد اخیر سازمان نظام پزشکی در قالب قانون ششم توسعه که مورد استقبال دولت نیز قرار گرفت، تاکید کرد: این به نوعی پیشنهاد مشترکی بود که از سوی سازمان نظام پزشکی کشور و وزارت بهداشت مبنی بر استفاده از توانمندیهای نظامپزشکی با رویکرد علمی جدید و بهرهمندی از ظرفیتهای همکارانمان در شهرستانها و استانها به کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون تلفیق داده شد.
رئیس سازمان نظام پزشکی درباره عدم پیگیری پیشنهاد مطرح شده این نهاد در برنامه ششم توسعه، افزود: متاسفانه موضوع پیشنهاد اخیرمان یا در کمیسیون مطرح نشد و یا رای نیاورده، پیشنهادی که در صورت تایید، تامین اعتبار مورد نیاز برای بهرهمندی از ظرفیت همکاران نظام پزشکی در امور نظارتی و حتی مطبها از جمله مفاد آن بود.
زالی در ادامه با بیان اینکه مباحث مربوط به ویزیت پزشکان نیز در حال شفافسازی هر چه بیشتر بوده و بخش عمدهای از مباحث آن حل شده ، اظهار داشت: در این خصوص منتظر همکاری وزارت رفاه و سازمانهای بیمهگر هستیم و بارها نیز اعلام کردیم که موضوع ارتقاء ویزیت جذابیت لازم را برای ادامه کار پزشکان و بهره مندی مردم از خدمات درمانی - تخصصی آنها به همراه میآورد که اگر بیمهها بپذیرند، پایلت آن را برای افزایش کیفی خدمات درمانی - تخصصی انجام شود.(باشگاه خبرنگاران)
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 10:15
کد خبر: 7839
نظارتهای جدی بر مطبها توسط معاونت درمان
رئیس سازمان نظام پزشکی از پیشنهاد جدید این سازمان مبنی بر بهرهمندی از ظرفیتهای آن در ابعاد نظارتی نوین از جمله نظارت بر مطبها در قانون ششم توسعه خبر داد.