به گزارش بهداشت نیوز، در متن اظهارات دکتر غلامرضا اصغری خطاب به رئیس سازمان تامین اجتماعی آمده است:
«در پی انتشار سخنان غیرمسئولانه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص طرح تحول سلامت و انتشار آن در رسانه های گروهی و فضای مجازی، به رغم تمایل باطنی و شیوه معمول، مبنی بر تمرکز بر خدمت رسانی و پرهیز از بحث های حاشیه ای که جز اتلاف وقت و ایجاد دلسردی در آحاد مردم شریف ایران نتیجه ای در بر ندارد، صرفا برای تنویر افکار عمومی و روشن شدن برخی فرافکنی هایی که مستقیما سلامت وامنیت ملت بویژه جامعه شریف کارگری را هدف گرفته است، مطالبی چند را به استحضار ملت عزیز میرسانم.
متاسفانه جناب آقای دکتر نوربخش در جلسه ای که فایل آن منتشر شده ظاهرا عرصه را خالی انگاشته و با انکار همه آنچه که وزیر محترم رفاه و نیز در موارد مکرر شخص ایشان در ماههای اخیر در خصوص دستاوردهای کم نظیر طرح تحول سلامت گفته اند، مطالبی پریشان و اطلاعاتی مغلوط و مخدوش و عاری از صحت ارایه داده اند که برای هر کارشناسی با اندکی اطلاعاتی از حوزه سلامت و تامین اجتماعی جای شگفتی و مایه تاسف است.
ایشان در این شرایط که سازمان تحت ریاستشان بیش از یک سال است بدهی خود به مراکز درمانی را نپرداخته و کمر بیمارستان ها را شکسته است، سخنانی بر زبان رانده که بارها در رسانه های مختلف و صدا و سیما خلاف آن را گفته است. برای نمونه اردیبهشت ماه سال جاری چنین فرموده اند: «اکنون پرداخت ما به بیمارستانها به روز شده است و هر مرکزی که اسنادش را به باجه بانک رفاه ببرد 60 درصد مبلغ را دریافت و 40 درصد آن را سه ماه بعد دریافت خواهد کرد.»
حال باید از ایشان پرسید چگونه وقتی 9 ماه پیش چنین وعده ای داده اید ، در جلسه با مقامات اجرایی استان اصفهان مدعی میشوید که دو سال است به سازمان مدیریت و وزیر بهداشت و ...گفته اید اگر همه سازمان تامین اجتماعی را هم بفروشید نمیتوانید بدهی های خود به بیمارستان ها را بپردازید؟!
کیست که نداند اجرای طرح تحول سلامت کاهش قابل توجه هزینه بیمه شدگان در مراکز درمانی را به دنبال داشته است و اقشار نیازمند و محروم و بویژه کارگران زحمتکش با اجرای این طرح پس از سالها توانسته اند با خیال راحت در بیمارستانهای دولتی دردهای خود را درمان کنند. نمیدانم ایشان با این دیدگاه چگونه می تواند از محرومان و پابرهنه ها سخن بر زبان آورد؟
کیست که نداند طرح تحول سلامت یکی از موفق ترین برنامه های دولت یازدهم است؟ طرحی که عده ای با اغراض سیاسی به دنبال شکست آن هستند و سازمان تامین اجتماعی با عدم پرداخت بدهی مراکز درمانی و هزینه نکردن سرانه درمان کارگران برای درمان آنها متاسفانه در همین مسیر گام برمی دارد.
صرف نظر از وجوه اخلاقی زیر پا نهاده شده در گفتار آقای نوربخش که با مواضع ایشان طی سه سال اخیر در تناقض آشکار است، باید گفت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از یاد برده است که شرعا و قانونا در مورد وجوهی که هر ماه نقدا از محل حق بیمه کارگران تحت عنوان سهم درمان به حساب این سازمان واریز می شود، مسئول بوده و موظف به ارایه گزارش دقیق نحوه هزینه کرد آن در جای خود یعنی سلامت جامعه کارگری و درمان بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی است.
آقای نوربخش
باور کنید فرافکنی و به تاخیر انداختن اجرای دستور صریح رئیس جمهور مبنی بر جداسازی و شفافیت سهم درمان کارگران، ره به جایی نخواهد برد.
پرسش اینجانب آن است که آیا سازمان تامین اجتماعی به اطلاع جامعه عزیز کارگری اصفهان رسانده است که از بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان سهم درمان حق بیمه ایشان، به بزرگترین ارایه دهنده خدمت درمانی در استان یعنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در 10 ماه اول سال ۹۵ هیچ پرداختی نداشته است؟
و به گفته خودشان این مبالغ را عمدتا در جای دیگر از جمله تامین داروی هورمون رشد و بدنسازی صرف کرده است؟
آیا آقای دکتر نوربخش به بیمه شدگان تامین اجتماعی و مردم شریف ایران می گوید، هزینه ای که ۳۷ بیمارستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در یکسال اخیر باید از تامین اجتماعی دریافت می کردند، حتی معادل یک سوم سهم درمان حق بیمه آنها هم نبوده که از پرداخت همان مقدار هم دریغ کرده اند؟
آیا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و نیز برخی داعیهداران نمایندگی مادامالعمر جامعه کارگری، برای این قشر عزیز و شریف توضیح داده اند که تمامی اسناد ارایه خدمت بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی به تایید کارشناسان تامین اجتماعی رسیده و سازمان مذکور از پرداخت وجوه آن سر باز میزند؟
جناب آقای نوربخش!
باور کنید با گریز از پاسخگویی شفاف و پاک کردن صورت مسأله و فرافکنی نمی توان در مقابل چشمان تیزبین مردم و بویژه جامعه شریف کارگری از زیر بار مسئولیتی سنگین شانه خالی کرد.
همه ما امانتدار ملت شریف ایران هستیم و در مقابل آنچه که ادعا می کنیم مسئولیم.
پس بپذیرید که هزینه بیتدبیری و ضعف مدیریت و عدم شفافیت منابع مالی در سازمان تامین اجتماعی را نباید جامعه کارگری کشور بپردازد.
خواسته به حق همه دلسوزان سلامت مردم، ریختن سهم درمان کارگران در صندوقی شیشهای است که کسی اجازه نداشته باشد از آن در وجوه دیگری چون سرمایهگذاری و کشتیسازی و هتلداری و... استفاده کند.
و العاقبه للمتقین»
تاریخ انتشار: سه شنبه 12 بهمن 1395 - 15:47
کد خبر: 7681
پاسخ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اظهارات رئیس سازمان تامین اجتماعی
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره طرح تحول سلامت در جلسه ای خصوصی با مسئولان اجرایی استان اصفهان پاسخ داد.