کد خبر: 7459

فرماندار یزد:

ارتقای حوزه بهداشت و سلامت به فرهنگ‌سازی عمومی نیاز دارد

فرماندار یزد بابیان این که مباحث بهداشت، درمان و سلامت یکی از سه برنامه مهم استان و کشور است، گفت: اقدامات زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان انجام‌شده و امروز نیاز به فرهنگ‌سازی عمومی دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، «مصطفی سالاری» در نشست شورای سلامت شهرستان یزد با بیان این‌که یکی از برنامه‌هایی که توسط دولت تدبیر و امید در کشور اجراشده و مردم ثمرات آن را به عینه دیدند، طرح تحول سلامت است، اظهار کرد: امیدواریم روند بهبود وضعیت در بخش بهداشت و درمان ادامه داشته باشد و به نتایج مطلوب‌تری منجر شود.

وی گفت: در حال حاضر و پس از اقدامات زیرساختی دولت در این حوزه نیاز به فرهنگ‌سازی عمومی در جامعه حس می‌شود تا با آگاه‌سازی مردم و تغییر سبک زندگی آنان اصل پیشگیری از بیماری‌ها محقق شود.

سالاری در ادامه بابیان این که فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت و درمان نیازمند برنامه‌ای بلندمدت است، خاطرنشان کرد: آشنایی کودکان و نوجوانان از سنین پایین با مقوله بهداشت و درمان ضروری است.

این مقام مسئول با مخاطب قرار دادن دستگاه‌های اجرایی شهرستان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی موظند برنامه‌ها و اقدامات خود را منطبق با برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان به‌پیش برند و در صورت نیاز دارای پیوست سلامت باشند.(ایسنا)