به گزارش بهداشت نیوز، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیل جنوب استان به جز یک مورد فوتی که آن مادری به علت کهولت سن و نامناسب بودن ساختمان خشت و گلی محل سکونت وی با قدمت حدود 40 تا 50 سال بود، هیچ مورد تلفات انسانی نداشته است.
وی ضمن اشاره به حضور یگان دریایی و جلوگیری از غرق شدن 9 نفر در منطقه کنارک خاطرنشان کرد: با وجود اینکه یگان هوایی به دلیل نامساعد شدن شرایط جوی، امکان پرواز نیافت نیروهای اورژانس و فوریت های پزشکی به خوبی خدمات رسانی کردند.
وی گفت: نیروهای اورژانس و آمبولانس ها، هلال احمر و راهدارها در بیشتر مسیرها در حال فعالیت و خدمات رسانی به بیماران به ویژه زنان و مادران باردار هستند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مشاهدات عینی خود از انتقال بیمار دیالیزی به وسیله آمبولانس اورژانس، در مورد خدمات اورژانس کشور در سیلاب اخیر جنوب این استان افزود: در نقطه ای دیگر نیز آمبولانس و نیروهای اورژانس، مادر باردار و نوزاد او را نجات دادند که خوشبختانه این مادر در داخل آمبولانس و هنگام ریزش باران وضع حمل کرد و نام نوزاد را نیز «باران» گذاشتند.
وی خاطر نشان کرد: تا این لحظه حدود 12 مادر باردار گرفتار در راههای سیل زده با تلاش نیروهای اورژانس، راهداری، هلال احمر و مردم نجات یافته و به مراکز درمانی انتقال یافتند.
استاندار سیستان و بلوچستان از تمامی نیروهای امدادی و خدمات رسان که در طول چند روز گذشته به یاری مردم سیل زده شتافتند، تجلیل کرد و گفت: میزان بارندگی چهار روزه استان سیستان و بلوچستان به اندازه یک سال بود اما که اگر آمادگی لازم وجود نداشت و دستگاه های مختلف در آماده باش نبودند به یقین خسارت های به مراتب بیشتری به استان وارد می شد.
تاریخ انتشار: شنبه 09 بهمن 1395 - 08:37
کد خبر: 7291
استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد:
نیروهای اورژانس و فوریت های پزشکی به خوبی خدمات رسانی کردند
بیش از 10 مادر باردار گرفتار سیل با تلاش نیروهای اورژانس و دیگر نیروهای امدادی نجات داده شده و به مراکز درمانی انتقال یافتند.