کد خبر: 64874

توان ایران برای تولید دارو‌های داخلی چند درصد است؟

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های موفقیت طرح تحول تولید و تامین دارو و تجهیزات در داخل است، توان ایران برای تولید دارو‌های مصرفی مردم را تشریح کرد.

به گزارش بهداشت نیوز،  غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و داروی کشور در اجلاس روسای بیمارستان ها با بیان اینکه تدوام و صیانت از طرح تحول سلامت وظیفه اصلی ماست، گفت: یکی از شاخص های موفقیت طرح تحول تولید و تامین دارو و تجهیزات در داخل و بدون ارجاع بیمار و یا همراه به خارج از بیمارستان ها بوده است.

تولید ۵۵ درصد مواد موثر دارویی در داخل کشور

وی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی از جمله تحریم ها کشور توان تولید ۹۶ درصد داروها به صورت داخلی را دارد.

اصغری با اشاره به اینکه همچنین بیش از ۵۵ درصد مواد موثر دارویی در داخل کشور تولید می شود، مطرح کرد: مدیریت هزینه‌ ها بدون ایجاد خلل در خدمت انجام می شود، تدوین راهنماهای بالینی توسط حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت اقدام بسیار مناسبی بوده که در این زمینه صورت گرفته است.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

مرتبط ها