به گزارش بهداشت نیوز، ایرج حریرچى، سخنگوى وزارت بهداشت در نشست خبرى که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد؛ گفت:سازمان بیمه سلامت یک سازمان بیمه گر مستقل خواهد ماند و اساسنامه آن در هیئت دولت تصویب خواهد شد.
وی ادامه داد: بسته خدمات و شمول و سطح آن با نظر وزارت بهداشت تعیین و ابلاغ خواهد شد.قبلا بسته بیمه پایه را شوراى عالى بیمه تعیین مى کرد، اما الان بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است.با اختیارات جدید، این مسئولیت ها افزایش مى یابد و امیدواریم تکالیف برنامه ششم را جارى کنیم.
به رای های مثبت در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی میشود/ تعداد پزشکان تمام وقت به 50 درصد رسیده است
قائم مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: بنا بر ماده ٨٧ هم تولیت نظام سلامت در وزارت بهداشت متمرکز مى شود.کلیه اشخاص حقیقى و حقوقى اعم از دولتى و غیردولتى از جمله ارائه کنندگان خدمات سلامت، سازمان ها و شرکت هاى بیمه پایه و تکمیلى موظفند از خط مشى و سیاست هاى وزارت بهداشت تبعیت کنند.
وی تصریح کرد: بیمه سلامت هماکنون با احتساب بیمهشدگان جدید و با اختلاف معنیداری بزرگترین سازمان بیمه کشور است که هم در مناطق حاشیهنشین، افراد خاص و کارکنان دولتی را پوشش میدهد و یک صندوق متنوعی است. بیمه سلامت ابزار مناسبی برای اجرای سیاستهای نظام پزشکی خانواده است.
حریرچی یادآور شد: در خصوص آن راى که ثبت نشد هم همان طور که اعلام شد طبق موارد قانونى رسیدگى خواهد شد و راى هاى مثبت اعمال مى شود.
حریرچى در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص ماده ٨٩ و ممنوعیت فعالیت پزشکان بخش دولتى در بخش خصوصى گفت: نظر وزارت بهداشت این بوده که راه حل اساسى اجراى سیاست هاى کلى سلامت است.
وی گفت: اگر تعرفه خصوصى و دولتى فرقى نداشته باشد، کسى تمایل نخواهد داشت در دو جا کار کند. معتقدیم اگر این حاصل شود و زیرساخت ها و انگیزه ها در بخش دولتى وجود داشته باشد و در بخش خصوصى هم مالیات قانونى و واقعى فراهم شود، همه مشکل حل خواهد شد.
سخنگوى وزارت بهداشت ابراز داشت: در قانون برنامه پنجم طى سه دوره وزارت بهداشت نتوانست جامه عمل بپوشاند و وزارت بهداشت در دوره اخیر تعداد افراد تمام وقت را از ١٧ درصد به ٥٠ درصد رسانده است.
وی یادآور شد: قبلا از هر ٦ نفر، یک نفر تمام وقت بود و الان از هر ٢ نفر، یک نفر تمام وقت است. امیدواریم با تدبیرى که مى شود بتوانیم به خوبى عمل کنیم.
تاریخ انتشار: دوشنبه 20 دي 1395 - 12:37
کد خبر: 5808
تعداد پزشکان تمام وقت به 50 درصد رسیده است
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: ابلاغ بسته خدمات و شمول سطح آن زیر نظر وزارت بهداشت انجام می شود.