به گزارش بهداشت نیوز، دکتر غلامرضا اصغری در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور ضمن تاکید بر پرداخت به موقع مطالبات در مورد دارو و تجهیزات، تصریح کرد: نباید برای تامین دارو و تجهیزات بیماری به خارج از بیمارستان ارجاع داده شود.
دکتر اصغری یکی از مهم ترین برنامه های سازمان غذا و دارو در سال ۹۷ را همراهی این سازمان در برنامه کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر(NCD) بیان کرد و گفت: کاهش میزان چربی، قند و نمک که بعنوان تکلیفی از سوی شورای عالی سلامت مطرح شده است و پایش سموم در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.
دکتر اصغری با اشاره به برنامه تقویت آزمایشگاهی استان به عنوان یکی دیگر از برنامه های حوزه غذا و دارو، گفت: ابلاغ آیین نامه کنترل استفاده از آنتی بیوتیک ها و نظام مند کردن توزیع داروهای مخدر در داروخانه های منتخب از دیگر برنامه های ما است که این برنامه در دو استان کرمان و فارس نیز در حال انجام است.
دکتر اصغری در ادامه با تاکید بر ضرورت تجویز دارو از فهرست دارویی کشور از سوی پزشکان، گفت: پزشکان نباید خارج از فهرست دارویی کشور تجویز دارو داشته باشند و در این صورت گزارشات به نظام پزشکی داده خواهد شد .
رییس سازمان غذا و دارو در مورد داروهای خاص گفت: اینگونه داروها باید در مراکز خاص این بیماران تجویز شود و حمایتهای مالی در این زمینه نیز داریم .
معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با بیان این که ۶۰ قلم دارو، ۸۰ درصد هزینه های بیمارستانی را تشکیل می دهند، گفت: باید برنامه ریزی به منظور خریداری عمده این ۶۰ قلم دارو برای بیمارستان ها صورت گیرد
تاریخ انتشار: شنبه 19 اسفند 1396 - 14:06
کد خبر: 56004
۶۰ قلم دارو، ۸۰ درصد هزینه های بیمارستانی را تشکیل می دهند
معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با بیان این که ۶۰ قلم دارو، ۸۰ درصد هزینه های بیمارستانی را تشکیل می دهند، گفت: باید برنامه ریزی به منظور خریداری عمده این ۶۰ قلم دارو برای بیمارستان ها صورت گیرد