کد خبر: 5339

محیط زیست نقشی در کشتار حیوانات بلاصاحب ندارد

اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران طی اطلاعیه ای شایعه هرگونه کشتار حیوانات بلاصاحب مانند سگهای ولگرد با هماهنگی محیط زیست را به شدت تکذیب و تصریح کرد که با عاملان این کار برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش «بهداشت نیوز» اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران طی اعلامیه ای کشتار هرگونه حیوانات بلاصاحب را به شدت محکوم کرد.در این اطلاعیه آمده است: حیوانات نیز مانند همه آفریدگان الهی حق حیات و زندگی دارند و در احکام دینی آزار و اذیت و کشتن بی‌دلیل آنان نهی شده است و این عمل، از زشت ترین گناهان شمرده می‌شود.

 اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن محکومیت کشتار و اذیت حیوانات بخصوص سگهای بلاصاحب، این عمل را ممنوع دانسته و بر لزوم برخورد قانونی با متخلفان تاکید کرد.
در پایان این اطلاعیه آمده است: جمعیت حیواناتی که مزاحم  و ولگرد تلقی می‌شوند  باید از روش های مناسب مانند عقیم‌سازی کنترل شود وهیچ فرد یا دستگاهی حق ندارد بدون دلیل این حیوانات را بکشد و یا آنها را مورد آزار قرار دهد.

منبع: ایسنا